fredag 12 oktober 2012

Hemma hos oss..

Denna vecka har jag inte lämnat huset över huvudtaget förutom rådgivningsbesöket och smyckesjobb i måndags.. =) 

Men just pågrund av det har det blivit gjort massor här också..

Googlade vädret och kom till att luftfuktigheten numera är såpass hög så det inte lönar sig att måla mera.. det var helt enkelt att bestämma sig att det räcker nu, och inse att såhär långt kom vi denna sommar.. det som är kvar syns inte ändå.. det är bara kantter och såntdär smått som jag får fortsätta med nästa sommar.. och det känns bra, faktiskt.. äntligen kan jag koncentrera mig på annat..

Och gårdsplanen är ju som den är för tillfället..

image



Med tanke på att det kommit lika mycket vatten nu i höst som på hela sommaren, och mestadels här i österbotten hade vi inte riktigt någon fördel.. lite roskgräs växer ju redan, så jag antar att vi får nöja oss med det.. vet faktiskt inte hur vi ska fortsätta härifrån eller om det lämnar såhär över vinttern.. ingen vits att jämna ut fyllnadsjorden när det är såhär blött.. det blir bara fult och ojämnt då.. nåh.. mannen får sköta det..

för min del kvittar det hur vi gör.. det är väl bara att väntta tills det torkar upp eller fryser.. nöjda med sommarens projekt får vi ändå vara och konstatera att vi fick gjort massor..

Istället för att måla har jag tvättat 1000 kilo tvätt, städat kontoret, vardagsrummet inclusive nunna och torkat av den igensotade glasluckan, och håller nu på med köket.. Det tar otroligt länge att städa igenom ett kök om man torkar ur och organiserar vartenda skåp och fack som finns.. dessutom har ugnen inte varit såhär ren sen den var ny.. =)

image

Helt tacksamt och bra att mannen kan utfodra sig själv med franska och sånt, men det blir bara för äkligt tillsist.. vet inte vem jag har vänttat mig ska steda ur den, så nu ansträngde jag mig för engångsskull.. thank god för skummet man kan spraya som löser upp fett och låta verkka över natten..

Jag har lite smått satt mig på att pedantstäda igenom hela huset nu innan det bär av till BB, så har vi det lättare sen att städa till jul.. och som det ser ut nu är jag väldigt bra påväg.. är hur entusiastisk som helst över nya upptäckter som patapata och microfiberduk och har snart klottat upp en hel cif-flaska.. så otroligt spännande dethär inlägget blev så ni helt enkelt inte kan väntta om att få höra vad jag städat härnäst, jag vet.. =) men det är vel bara att köra på utaf h*lvete nu när inspirationen är här..

Hinner antagligen tillochmed vila och bara inväntta förlossningen också.. men änn finns somsagt tusen skåp och lådor till, så vi ska inte ta ut något i förskott.. =)

Och loppisbordet tänkker jag inte säga upp sålänge det lönar sig och ökar i försäljning.. ikväll var mamma dit och dumppade av sin "shit" på min bord.. =) alltså saker hon vill slippa, som jag får ta pengarna för.. gratis påfyllning samt uppredning av loppisbord tackar man inte nej till..

Dessutom är det sjuuukt ekonomiskt med denna hemmavecka.. har inte gjort mig av med en endaste euro.. bara tjänat på lite frissajobb.. ingen bensin har gått åt och ingen mat har slängts.. inte för att vi slänger mängder annars heller, men nu blir man mer bekväm när jag har en massa pågång hemma så man äter upp allt man har hemma istället för att hassa en massa timmar på att orka handla.. tack till mig själv för att jag storhandlade i fredags.. =)

Next upp! fönstertvättnings urakka.. men nu blir det sängen och vila.. imorgon ska jag försöka åstadkomma en permanent och färg åt fammo.. Natt natt!

1 kommentar:

  1. Duktiga du. :) Men arbeit int ihääl di, minns ti viil å. :) <3

    SvaraRadera