måndag 30 januari 2012

Grönt iste och fina drömmar

image



Kommer inte in i det thailändska dygnet särskilt bra och somnar sällan innan halv 2.. nu visar klockan 00:29 och jag är inte det minsta trött.. men å andra sidan behöver man väl inte lika myket sömn om man bara slappar hela dagarna.. ;)

Istället avrundar jag med mitt favorit ice-tea och sprutar på mig sjuka mängder av citrongräsextract för att hålla myggen borta.. man behöver ingen parfym här eftersom det bara är att snällt uppreppa processen varje kväll om man inte vill få stora blöder över hela kroppen.. undrar varför miiki inte duger åt myggen? Och jag som hade köpt en underbar parfym från Mary kay.. hmpf!?

Miiki har inlett sin vanliga kvälls-ncis-marathon, men jag har tröttnat för länge sedan.. blir lite väl enformigt.. + att jag börjar drömma alla möjliga sjuka saker.. i morse var det några fåglar som kvittrade med ett pipande ljud, vilket jag associerade ihop med råttor.. jag drömde om en massa råttor som kom in i vårt rum under tröskeln och fyllde hela stället och kom upp i sängen och bet oss överallt.. då blev jag förbannad och steg upp och drack lite vatten. Klockan var för lite för frukkost så jag somnade om.. sen hördes ljud av rinnande vatten.. som jag kopplade ihop med krokodiler som krafsade sig genom glasdörren till terassen.. var tvugen att kolla en extra gång under sängen och titta åt båda sidorna innan jag trappade ner i polen.. det mest skrämmande är att jag vet precis var jag är i drömmen.. här på ett hotell i koh lanta.. inte hemma eller nån annanstans.. creepy.. och för att ytterligare förvärra saken sprang ett möss om här på terassen.. det var ju inte en råtta, men ändå..

Jaha detta inlägg blev ju som vanligt om helt normala saker.. får väl avrunda snart innan jag påriktigt ser en råtta och inte vågar sova..

Nighty night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar