lördag 14 januari 2012

Myströja och teatertankar

image



Dagen ägnades åt shopping i kokkola med miiki.. jag spanade in rean på aukia och hittade en tjock och skön peaktröja som jag tänkte använda som substitut för vinterjacka när vi åker iväg till varmare breddgrader.. acceptabelt om det är max 5 minusgrader men man vet ju inte om det är 25 grader kallt när vi landar igen.. miiki drog till biltema som vanligt och sen handlade vi lite grejs till resan på minimani.. interesting, indeed.. :)

Tröjan är röd btw fast den ser rosa ut på bilden.. -30%, inte illa..

Kvällen däremot vistades i ett hus jag hängde i mycket i mina fjorttisår, nämligen lokalen i terjärv, där vi såg revyn hickär&håkär.. lika gemytligt som vanligt.. känner en liten längtan att dra mig tillbaka dit och upp på scen.. en mäktig känsla att stå på scen.. en high som gör att man får fjärilar i magen och kan inte liknas med så mycket annat.. men samtidigt minns jag tiden när det övas som intensivast, hur mycket tid som faktiskt går åt.. verkligen roligt när man inte har så mycket andra plikter än skola, och framförallt fortfarande bor i byn och kan ge det den tid som behövs.. och jag saknar nog människorna där och gemenskapen, men har nog tyvärr inte tid med det mera.. tummen upp hur som helst för gänget i år.. roligt att vi årligen kan njuta av en revyföreställning på egen dialekt..

Jaha.. Nu blir det ett par Cold case avsnitt.. är som vanligt inte det minsta trött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar