söndag 29 januari 2012

Thailand koh lanta, dag 2

image



Nu har vi äntligen någorlunda återhämtat oss från resandet.. Det var utan tvekan en tung resa hit med tidig uppstigning, eller Ja, jag var väl mest nervös för att vi skulle försova oss, och eftersom det ändå tog halva natten att få någon ording på hushållet körde jag på tills det var dags för avfärd.. runt kl. 8 lyfte vi från Helsingfors, väntade lite på 5 timmar innan flyget till krabi skulle lyfta, vänttade ytterligare 1 1/2 timmar tills dom fått fixat airconditionen i planet, flög 12 timmar, satte oss i en minibuss på krabis flygfält till koh lanta och chada resort, vänttade ett par timmar på att få hotellrum eftersom vi var så tidiga och incheckningen är kl.14.. vi fick välkomst drink iform åv kall örtte och väntade..

image



Till all lycka fick vi rummet lite tidigare och kunde duscha och ta igen lite sömnskulder.. på kvällen avnjöt vi en buff'emiddag thai style och stupade sedan i säng för att ordentligt sova bort jet-lag känslan..

Imorn har vi käkat frukkost med sällskap av bamse och skalman, vandrat på stranden och ätit kyckling med cashewnötter och ris.. sprungit undan regnet och jag har fått helkroppsmassage och pedikyr för 15 €, det är verkligen ingenting.. och massagen har mer kvalité än på vissa ställen hemma där man betalar 40 €.. tänk er hur många behandlingar jag kommer att springa på innan vi kommer hem? Kosmetologens paradis, verkligen =)

Min själ behöver verkligen thailand.. ingenstans kan jag koppla av och ladda upp batterierna som här.. folk är vänliga som alltid, maten är god klimatet underbart.. varmt men ändå fuktigt i luften.. shoppingen, massagen.. behöver jag säga mer!?

Det var ju tänkt att vi skulle satsa på något annat än Thailand.. detta är nu vår tredje semester hit, men jag var lite orolig över att något annat resmål inte skulle klara av att fylla våra krav och förvänttningar som thailand kan, och vet ni.. det tror jag var ett smart beslut, för vi har redan hittat vårt paradis på jorden.. =)

Känner mig ganska lugn och utvilad redan.. inga måsten.. bara göra sådant som vi vill.. vilken tur att vi fortfarande har långt över en vecka kvar innan vi ska hem.. på lördag förflyttar vi oss till phuket och kata Beach..

Nu är det söndag kl.17:41 och vi ska dra till ett supermarket och hämta vatten och andra nödvändigheter och googla vad man kan hitta på i koh lanta.. tips mottages gärna..

Koph khun kah! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar