söndag 30 augusti 2015

Bloglovin och mera vardagskaos

Sådär ja! Nu fick bloggen lite länge behövd tid och kärlek.. Ny header och bredare blogg samt lite småfix och bytta bilder. Mycket bättre blev det i allafall tycker jag. Om nu någon sku få för sig att rota i bloggens arkiv kan jag redan innan be om ursäkt för det kommer antagligen att se förjävligt ut. Bloggen har blivit flyttad från annan portal och nu ändrat mått på så det passar ju inte alls med tidigare uppladdade bilder, men.. så är det nu bara.

Fick också organiserat badrummet lite medan Vanessa sov från dethär:


Till dethär:


Hyllan fyndade jag vid Ullared och passar perfekt för mig som vill ha det mesta framme och inte söka i alla neccesärer jag har efter något. Fast får se för hur lång framtid det får vara ifred innan Vanessa bestämmer sig för att testa lite.. =) Nu har hon inventerat alla lådor som jag upplever som ganska bortkastad tid att reda upp så det får vara som en enda gröt. 

Förstår verkligen inte hur pedantiska människor klarar av att ha barn.. Eller alltså hur de hanterar det i psyket att det ändå är rörigt ganska så konstant. Eller blir de härdade då de blir föräldrar? För kan inte tänkka mig att det finns en unge som inte river ut innehållet ur allt den slipper åt.. Hur hinner folk med barn ens bädda sängar, skura fogar, tvätta fönster eller organisera  kökslådor? Please, tell me! om ni hinner eller orkar uträtta det, för som det känns nu skurar jag nog fogarna lagom till Williams konfirmation. Bara det absolut akutaste blir gjort och resten är bortkastad tid. Minns då William var så liten så alla hans leksaker rymdes i en korg, Då plockade jag upp dem varje kväll efter att han somnat. Nu borde jag nästan investera i en bobcat med plog som jag kunde köra in allt i lekrummet med och stänga dörren =). Får nog verkligen börja ransonera lite så det inte är sån salig mängd jämt. Och jo, jag har försökt få råddaren delaktig i städandet men sällan lyckas det ens med mutor.. beror ju på vilken energinivå man har i slutet av dagen då den i allmänhet är ganska så motig i dessa trotstider. 

Det vill dock vara rätt frustrerande att inte kunna städa ordentligt och njuta av ett fint hem någonsin. Och nu tänkker ni kanske, va nojjig du är.. Int kan hä ny va så uslit.. Oh, trust me! It is mostly pretty bad. Och jag som hade jobbat bort mina slarvigaste egenskaper så bra, det har tydligen inte så jättestor betydelse i mitt liv jyst nu känner jag. Ni med äldre barn, please tell me it gets better! =)

Nu sku ju int dethär inlägget alls handla om vardagsröran, men eftersom vi ändå är inne på ämnet kan jag kanske visa den andra och enda städade lilla vrå som jag tycker om att uppdatera lite enligt säsong. 



Hallbordet som fick lite myslyktor och höstfeelis. <3



Testade mina nya fina örhängen som jag fyndade vid Ullared också, och en ny mascara. Tyvärr blev örhängen blurriga och jag orkkade inte fota dem skillt, man kan ju inte få allt heller.  =) De är fyrkanttiga diamantstenar i lite större modell.



Och denna doft fick en egen plats i badrummet. Tänkte inte köpa någon parfym denhär gången fast jag oftast gör det på båtresor, men denhär doften kunde jag bara inte släppa sen jag snusat på den. Victoria's Secret - Bombshells in bloom.. Haha! tycker namnet är rätt så fjolligt men.. Vad kan man om doften tilltalar. =) 

Nu ska vi knappra i oss lite kvällsmat i någon form. William har sovit i snart två timmar och är skitsur varje gång jag försöker väcka honom. Kommer verkligen att ta tid att natta dem då de båda sov så sent nu och William som annars inte vilar mer om dagarna. Nåjaa.. magen kurrar. Arrivederci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar