lördag 29 augusti 2015

Hänt i veckan här mitt i skogen

Vad har vi gjort här hemma då den senaste veckan? Allt och inget ungefär.. Har försökt blogga nästan varje dag, men givit upp i ren irritation då det nog bara är stick omöjligt att göra något koncentrerat som inte involverar barnen om dagarna numera.. Gnäll, gnäll, gnäll och så gör det bara sånt som man måste lämna det man håller på med. Eller kanske William då i huvudsak. Kissar demonstrativt på golvet, Knuffar lillasyster så hon blir lessen and so on.. Hur gör ens folk då de bloggar så ofta med småbarn. Kan inte föreställa mig att jag sku få igenom det ens med makt jyst nu.. Vilket är ganska synd då jag sku ha en del idéer på lager att blogga om, men med den ljudnivån blir det nog bara stressigt. Och på kvällen är jag oftast ganska slutkörd. Att ha ett VÄLDIGT energiskt barn i trotsålden tar minst sakt jämnt ut med krafterna. Så om ni har några tips om det så host opp i! =) 

Måndagen var pappa fortfarande ledig. Vi kom hem sent på söndagskvällen och städning och tömning av husbilen stod på agendan.


Sen satte vi oss ner vid vårt egna lilla poolområde med varsin svensk pinnglass.



Glass kan man inte äta ifed numera heller utan att lillasyster gallskriker efter den så oftast äter jag min glass jättesnabbt så får hon smaka lite av det sista. Dessutom äter hon med hela kroppen så är nog inte mycket som landar i magen, men framför allt ska hon ju ha lika som alla andra.


Den antagligen sista riktigt varma sommardag spenderades på villan med Pappa, Katríne och "Miilimosti" i Evijärvi. Det började med lite flyt på sjön.


Och fortsatte med mat i baramaga.=)




Vanessa trivdes också och det var sent vi styrde hemmåt igen. Perfekt sommarkväll, bortsett från ett och annat missöde som att Vanessa drog mitt kaffe över sig. Som tur hinner jag aldrig dricka mitt kaffe och det var inte varmare än badvattnet, men ändå. Och så hann William plumppa ner i sjön från bryggan (omg, vad händer tänker min hjärna som går på övervarv) Men som tur fick moffa lyft upp honom så snabbt så han inte ens hann dra in något vatten i lungorna då han inte hostade alls men herregud liksom. Han var ju inte där ensam på bryggan, men sini han hinner med ALLT och lite till så det förvånar mig inte så värst faktiskt. Vi har ju alla gjort det vi också (varav min bror på våren bland isflak då det var svinkallt, men ja då ens eget barn hinner med sånt stannar nog hjärtat lite.


Igår hade vi besök av grannarna för lite kaffe, glass och vattenlek.




Vi fyllde sen poolen så alla 5 hann plaska en stund. Det gäller att passa på sålänge det är möjligt. Vinter och kallt lär vi nog hinna insupa mer än tillräckligt sen..


Och mysljusen som är tända vid frukkost och middag känns extra mysiga då det börjar dra mot hösten.

Jaja.. Det var nu på högt det vi hunnit med under veckan förutom några tvättlass och att reda undan allt efter resan men det tror jag inte att är vidare intresant..

I kväll blir det Venetziansk-firande med Pappas, Fammo och Faffa och Fasters på villan. Nån enstaka raket och lite grillbart handlade vår pappa igår efter jobbet. Får se då hur spännande det blir för barnen.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar