söndag 2 augusti 2015

Utomhusnöjen och plättar

Igår tog vi nog det mest bara lungt här hemma. Efter frukkosten for vi ut och farbrorns hund hade hittat hit (med sina ägare förståss). En ny favoritsysselsättning då han är jyst i Williams storlek att gå med. Lilla Diesel. =)


Ni ser väl vilken ljuvligt fin trädgård vi har? En dåligt täckande gräsmatta full med klöverblommor och ett par stora stenblock. That's about it.. Inspirationen har inte riktigt räckt till sen barnen kom, så det får vara såhär tills jag vill göra något åt det. Har en massa idéer på lut, men då jag inte riktigt upplever att ja har kapacitet att lägga mig i hela projektet får det helt vara till sen då jag har det. Vill inte stressa med att bara lägga lite här och var och inte riktigt ha någon helhetsbild. Jag vill ha en vision antar jag. Nån sorts i allafall, innan det blir en ful mix av lite allt möjligt. Jaja, det var ju inte direkt det som dethär sku handla om nu.

Sen for William med mommo till Tärjär och jag lade Vanessa för sin dagsvila och nätshoppade lite nytt till kidsen. Vad kommer i ett annat inlägg. 


Det som å andra sidan är mycket snyggare och praktiskare på gården är stigen mellan vårt och svärisarnas hus. Det blev en bredare barktäckt stig än den tidigare lilla "trodo" som var där och inte var möjlig att ta sig över med barnvagn. Belysning fick den också, så nu ser vi oberoende vilken årstid eller tid på dygnet det är. Svärmor är säkert nöjd då hon småningom kanske våldsgästas av ett litet gossebarn ganska ofta. Och senare fler än ett tilochmed. =) kan bara tänkka mig att hon satt sig ner med sin kaffekopp då hon hör ett pipigt "HÄÄIJ!! Va dzä ni? ". Det är inte alltid värre för en själv att bo nära svärisarna. =)


Gården i sommarskrud. Ni förstår kanske hur givande det kan vara om man är stressad att bara dra på sig och barnen kläderna och.. Andas, typ..

Det bjöds på grillat hos svärisarna och sen for vi till Tärjä och söka gossebarnet.


Där blev det plättar till kvällsmat och gröt åt vanessa.. 




Sen for vi ut lite för att se på gräsklipparen förståss. William favoritsyssla nr.1.. Edi hade satt sig under sin "korkek". =)



Vi testade ergobabyn för andra gången och upplever nog stor skillnad från babybjörnen, definitivt! Både för mig och henne. För mig så känns det inte i ryggen alls fast jag gick med henne en bra stund. Och för henne är väl idén den att den stöder under låren och allt och inte bara bär "i grenen". Fast tror att hon skulle ha det bekvämast vid sidan om det är tänkt att hon ska bäras nån längre tid. Annars tror jag att det går snabbast att fästa henne såhär. Så då man gör frukkost och sånt kan hon va frammåt. Sen då hon blir lite större går det ju att ha henne bakom mot ryggen, men änn är hon såpass liten så jag tror att hon ser för dåligt där.  (Ignorera igen den ofotogeniska mamman). =)



Knäppte lite pix från min hemgård (där jag bodde med mamma).  Och om jag riktigt analyserar har jag väl alltid bott nära skogen. Bakom träden finns en å också, så ganska likadant som nu. (Ån är bara lite längre ifrån där jag bor nu).





Alltså påriktit, kunde han stå såhär i timmar.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar