måndag 31 augusti 2015

10-1 listor

Det är en del listor på G i bloggvärlden har jag märkt, och här är ett par 10-1 jag nappat från andras bloggar som var så lika så de får komma här efter varandra.

Först ut är den tog från Carros blogg:

10 saker jag gör varje dag
Gör frukkost åt 3 
Tröstar barn som fallit och slagit sig
Plockar undan i huset
Borstar tänderna åt 3

Städar bort matrester under köksbordet x3 eller 4
Kokar kaffe

Diskar
Går på Wc själv och hjälper upp en 3 åring då han behöver 
Byter blöijor
Ansvarar för övrig hygien för 3. =) 


9 senaste meningarna från fb-chatten
Linda skrev: Sovä dy? 
Jag skrev: Kan ring om en stånd tå båånä sovär
Linda skrev: Oki, om int i far så seint.. 
Linda skrev: Hej! Ho har ni i tij? Fundra om ja sko koma ti en halv 1-1 nagang? Vaknast mä migrän så sko måst få bort hä föst..
Jag skrev:Jå.. gar no bra.. vi itär änn, vaknast seint.. 
Linda skrev: (tumme upp)
Linda skrev: (bifogat bild på ikeasoffbord) Hede soffbooli eri.
Linda skrev: Men no pressure. Fösök njut naliiti å. winkhymiö
Linda skrev: Hej! E ni i Sverige ännu? Tu ringd i jee fö na da saan men kuna int svara å saan har i viri fullt upp. E på drifting i Seinäjoki nu å ska ti Sverige på drifting i nästa viko på torsdan ti följand månda. Igår vikariera ja på förskola i Tärjär å ska va på tisdaan å onsdaan å. Hoppas ni har haft en bra rejso å et du int ha måsta stress alltfö mytzi.


8 smeknamn jag haft genom tiderna
MammaÄlskling
Emmsi

Memma
Sandvik
Emmeli
Ems
Ejs

7 serier jag sett 

Sex and the city
Desperate housevives
Grey's anatomy
Walking dead

Gossip girl
Modern family 
Medium

6 vänner jag tänker på ofta men talar med mer sällan
Sanna
Violetta
Frida
Miku
Heidi
Sofia

5 saker jag gjort på fyllan
Delat toa med en okänd tjej på dansgalan 
Delat säng i en båthytt med en manlig vän eftersom min säng var "upptagen", fullt påklädd dock. =)
Spytt som en tok av löjligt små mängder alkohol då jag "planerat lite fel".
Cycklat från larsmo till jeppis  och tillbaka i gryningen i en relativt ung ålder.
Vrickat foten otaliga gånger så jag har haft svårt att gå. 

4 husdjur jag haft 
Hund, Riku
Sköthäst, Mera-fic
Sköthäst, Stamppe
Frass, Mirri

3 gånger jag ångrat något jag gjort
Då jag haft fullt klart för mig att det jag ställer upp på för någon annan är något den aldrig sku göra för mig, men ändå gjort det.
Då jag svalt genomruttna kommentarer från chefer jag kommit i kontakt med under mina praktik perioder. 
Då jag stessat ihjäl mig för något jag inser att sku ha fixat sig ändå.

2 senaste gåvorna jag fått
Blommor på bröllopsdagen
muminmugg

1 sak jag älskar att göra
Blogga




Och sen den jag tog från Sandras blogg:


10 saker jag tycker om:
Min familj  (samt de lurviga fyrbentta)

Vår släkt från bådas sidor 
Mina närmaste vänner
Vårt hus
Att blogga och fixa med bilder
Att fotografera (borde bara lära mig att bli bättre) 
Egentid med spa-sessioner för mig själv

Att träna utan stress
Inredning
Allt som kan identifieras som sötsaker. =)

9 saker jag tycker mindre om:


Röran och kaoset som småbarnsvardagen medför
Att hänga tvätt
Fästigar, blir knäsvag bara av att tänkka på att behöva bända lös en från nån av barnen. (av någon anledning är det inte lika farligt att plocka bort av hunden.
Kombinationen hormoner och småbarn som inte alltid funkkar så perfekt. 
Att vi planerar familjetiden och övriga rutiner så kasst så känns som att man inte hinner med något. Sen är typ om 10 år eller nåt det då. huhhu. På resor är vi ju alla tillsammans men i övrigt är det nog väl lite soffhäng. 
Att göra mat, eftersom jag gör det så ofta. Annars kan jag nog tycka om det, men att igen fundera vad vi ska ha att trycka i oss hela veckan är inte så frestande.
Folk som framför sina åsikter och sitt levnadssätt som det enda rätta.
Att ibland hantera kombinationen itkupotkuraivari/eller allmänt bara skitunge med gallskrikande bebis i offientligheten så alla stirrar utan att riktigt komma på hur jag ska få tyst på våra två energiska brandalarm.
Svamppar, oliver eller mögelost, urk

8 bloggar jag läser:


Linn
Carro
Janina
Josefina
Nelli
Madde
Satu
Mirka

7 saker jag vill göra i framtiden:

Testa yoga
Varva ner vardagstemppot
Träna regelbundet
Hitta nått kul jobb
Gå ner de resterande gravidkilona

Hinna träffa vänner oftare
Få fler barn (dock långt in i framtiden som det känns nu) =).


6 saker jag är rädd för:
Att dö eller att nån nära mig ska dö

Få cancer
Att nån ska bryta sig in i vårt hus
Att en prickskytt träffar mig nånstans ifrån  (to much csi)
Vad som gömmer sig i mörkret eller under sängen. =)
Att nån naturkatasrof, terrordåd eller flygcrash ska inträffa.  


5 platser jag tycker om att vara på:
Hemma
På nån av villorna
Hos faster (där är det service kan jag tala om) 
Hos Mammas och Pappas
Hos svärisarna (I princip alla ställen som vill mata bebisen, underhålla William och babbla med mig) =) 

4 ord som beskriver mig:
Pratsam 

Glad
Social
Utåtriktad

3 saker jag ser fram emot:
Hösten! brasa, ullsockor och ljus..
Barnens födelsedagar, Vanessas första och Williams tredje.


2 bra filmer:
Minion filmen, skrattade så tårarna rann till den igår. Preis min humor.<3
 Oldien - Pretty woman som jag såg en snutt av häromdagen och som jag sett 100 gånger tidigare och som fortfarande förmedlar lika starka känslor.. Det hööni är film det.


1 bra låt:
Kaj - Pa to ta na kako är allas favorit här. =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar