torsdag 9 augusti 2012

Det senaste från det gråblå huset i skogen..

Det börjar dra ihop sig för ikväll.. Miiki fyllde 26 hela år i söndags, men det blev kaffe först ikväll med hela tjocka släkten.. Grattis Miiki!

image



Dagen har mest ägnats åt städning och smörgåstårtstillverkning.. och när jag säger släkten är vi nog närmare 20 doppare på en och samma gång.. stökigt och härligt bullrigt är stämningen, och jag bara älskar hur flexibelt vårt hus är.. det var liksom inte trångt för någon.. nog för att vi har ett 8 personers köksbord och glasterassen med två sittgrupper..

Jaha annat då.. i helgen var vi på min kusins bröllop.. som dom hade på villan i vexala..

image



image



image



Vars då numera fru har beräknat 5 dagar eller vad det nu blir, före mig.. så de småkusinerna kommer att bli jämngamla.. =) spännande att se sen hur nära de föds eftersom det ju inte alltid brukar levereras på det utsatta datumet..

Och så har jag varit en vända till stan (kokkola) med mamma, och fyndat denna underbara kofta för 16 euro!? Den blir användbar nu när det drar mot kallare tider..

image



Den senaste bilden på magen på samma gång.. tagen idag i vecka 24 (23+4) och den känns som finast och mysigast nu tror jag.. den kunde stanna såhär för änn kan jag i allafall göra det mesta som vanligt..

Och lika bra mår jag änn bara.. lite trött.. har varit bättre emellan, men nu kommer det krypande igen.. fast en del kan man nog skylla på vädret för att det är så ruskigt ute, och så har jag blivit lite förkyld antagligen av ac:n i bilen..

Nåjaa.. imorgon blir det projekt reda ur klädskåpet.. och se vad som passar och fortsätter att passa min muminkropp.. resten får plockas bort till senare.. vet ju inte när jag kommer i de kläderna igen.. =)

Men är det lika ruskigt och förfärligt ute imorgon också ska jag "fire up" nunna, dricka te och mysa under filten tills jag behagar göra annat.. snart ska jag börja sticka på en filt också till knodden, men om jag ska få ränsat mina kläder är det nog bäst att jag inte börjar.. för vad underbart det sku va att hitta nåt när man söker.. kanske om jag blir färdig snabbt..

Och jag som skulle måla juh.. och vi sku ha talko..nu ser det sämre ut med väder i helgen för det.. och snart får vi nog styra kosan till haparanda och ikea, om jag ska orka gå och se på nånting..  men.. no händas hä.. en sak i taget.. fast va fint det sku va att ha huset en och samma färg i vinter.. =)

Gårdsplanen börjar dock ta form..

image



Bajs för regnet bara som geggar till allt.. detta är alltså före regnet.. nu är det en hel sjö här på baksidan..

Whatever.. 1 st tvätt ska hängas och sen blir det gonatt.. och eventuellt en duell om den sista smörgåstårtsbiten.. Pregnant vs. Snål.. =)

4 kommentarer:

  1. oj va gollo maga dänn er nu :) å va finen kofto!

    SvaraRadera
  2. Va fin maga du har. :) Hoppas allt e bra me dej å att du får ha hälson i behåll! :)

    SvaraRadera
  3. Tack, jåå no er hä bra änn så leng.. Om int i er na värr en sådee kan man no utseti se flei gang.. hoppas ba förlossningen gar lika smidigt som graviditeten.. =)

    SvaraRadera
  4. Tack! Jå ja tyckt o döga bra.. Finns int na som kan mät si mä grann fyndä fö halva assit.. =)

    SvaraRadera