måndag 13 augusti 2012

Gravidgarderoben

Det viktigaste när man väljer kläder som gravid är antagligen att dom är bekväma och inte förstorar kroppen på ett tältaktigt sätt.. kläder som ser små ut och gör att magen jäser över är inte heller så smickrande..

Tänkte att jag skulle slänga ihop mina top 10 bästa plagg som jag trivs bäst i jyst nu..

1. Vi börjar med det man har under.. hipsters är den absoluta trosmodellen för mig..

image



Mommotrosan var hemsk.. inte bara för utseendet men tycker helt enkelt inte att den är så mycket bekvämare som det skryts om i mammatidningar.. den känns bara konstig.. har kört med hipsters förr och fortsätter smidigt med det.. bh:n har jag också helt vanliga, bara en cupstorlek större..

2. Gravidleggings!

image



Guds gåva till den gravida kvinnan.. verkligen! man kan gå runt i dessa konstant.. tur att modet är och hålls fortfarande väldigt leggings-aktigt så de flesta lösare plagg man hade innan man blev gravid kan man fortsätta med.. tur att lösa plagg i alla varianter också är in, så har man en del på lager..

3.Gravid jeans..

image



Förbannade dessa och vek ihop dem på hyllan redan ett varv och tyckte att jag håller mig till leggingsen, men så hittade jag ett par perfekt passande som gjutna från H&M i stockholm och nu är de mina nya vakio till allt.. speciellt när det blir kallare.. hatar att frysa!

4. Den långa mysiga koftan jag fyndade på rea från seppälä.. men finns säkert någon liknande variant på de flesta större klädkedjor..

image



Vardagsfint och mysigt..

5. Tröja/tunika från H&M

image



Perfekt hemma-tröja när man städar och flänger på.. finns i flera färger och passar bra te.x under koftan..

Och så hittade jag en kortärmad i stockholm också.. här har jag även jeansen..

image



6. Vanliga trikoöverdelar.. både lång och kortärmade är bra som basplagg..

image



Dessa kan användas till allt.. jeans & kofta.. eller lite sportigare med mysbyxor & peaktröja, som har ett så töjbart resår så det går bra änn i alla fall..

7.Denhär tunikan från Halens, som jag har i färgen Aqua har blivit använd en del i sommar.. den börjar dessvärre vara så noppig, så tänkte att jag sku sprätta upp den och sy en likadan vinröd till jul..

image



8. Denhär stickade klänningen/tunikan jag köpte från H&M för ca tre år sen..

image



Jag har den i svart och grått och fullständigt älskar den! Kan inte tänka mig en garderob utan den ever, så snälla H&M - sälj den igen.. lovar att köpa alla färger och två av varje, minst! Inte så ful den senapsgula heller..

9. Accessoarer jag älskar med magen.. smalt minibälte har jag i midjan, eller ovanför magen vad man nu kallar det.. piggar lätt upp en outfit..

image



image



Eller mexikanska bolan, som klingar på allas magar numera..

image



Denna har jag..

image



Det sägs att fostret kan höra skallerljudet bolan ger ifrån sig from. den 20:e graviditetsveckan och känner igen ljudet när det sen är fött..

10. Maxiklänningen..

image



Helt underbar att sova med.. min är i tankmodell upptill, och täcker ända ner till vristerna.. precis som man vill ha det när man sover.. varmt om fötterna men inte svettas heller.. lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar