söndag 12 augusti 2012

Morni'n..

image



Fick feelis och dukade frukkost i glasterassen.. ser ni annars något som fattas? Jo, eventuellt kaffet..

Vi är nog inga inbitna kaffedrickare och kokar sällan kaffe sådär annars bara, om vi inte får gäster..

Jag gillar kaffe till bulla och söta saker, men inte direkt från morron.. då är det tropicana som gäller.. svindyrt, jag vet.. ungefär 3 euro litern, men riktigt inbitna kaffedrickare slutade inte köpa kaffe heller fast priset steg med dubbelt ungefär.. så lite samma är det nog med juicen.. jag blir sur om jag inte får kall och härlig appelsinjuice som start från morgon.. det blir bara inget bra alls.. =)

Och i kostnadsväg tar det nog deffinitivt ut sig om man tänker på att jag slutat köpa onödiga saker som tobak och alkohol.. då har man nog råd att vara kräsen med juicen.. fast kan inte påstå att jag precis känner av några extra slanttar för det.. =)

Igår var det en typisk lant-hemmadag för mig.. med multitasking på hög nivå.. ett st. huvud färgat och klippt från morgon, sen drog Miiki till härmä på power truck meeting, och gud vet vart med sina "homies" och kom inte hem förrän sent inatt.. så jag gjorde morosås av svärfars kossa och kokade potatis.. och så gjorde jag en rabarber/jordgubbskräm..

image



Dethär med kräm hör till när man bor på landet.. farmor har ALLTID hemmagjord kräm oberoende av när man tittar in.. och det äter man till glass, grädde eller risgrynsgröt.. efter varje måltid som till 90% består av kokt potatis till olika varianter av kött.. det är numera en matkultur som mer eller mindre, småningom anpassas hos oss.. bra så..

Sen kom mamma hit och så målade vi hela kvällen.. så nu har jag inte så stora ytor att måla mera på marknivå.. mest småpotas.. och tror inte att jag börjar klättra mera, så det får miiki göra..

Det som jag ångrar mest  på hela vårt hus (förutom den mörka nötfärgen på golvet som är ett h*lvete att hålla rent) är den mörklila färgen i hall och vardagsrum.. Det blir så mörkt och ruskigt, och när vi bestämde färgen vi skulle måla hade vi svårt att enas och hade valt 1000 andra saker i samma veva, men nu när vi bott här känns det bara fel, hur jag än försöker tycka om den.. så tror nästan jag börjar måla om..

Jag är ju hemma nu så jag hinner.. och sen när bebisen kommer, så är vi ju hemma en del, så då orkar jag inte gå omkring och störa mig på det.. men jag ska nog reda upp här i alla vrån först så jag ens har plats att måla.. =)

Idag blir det 2-års kalas för vårt fadderbarn och hans tvillingbror.. tror inte vi behöver så mycket mer program än det idag..

Nu hänga tvätt och duscha.. Ta ta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar