onsdag 22 augusti 2012

Hänt senast på huset mitt i skogen..

Det är sååå sjukt störande att upptäcka att man inte hunnit blogga på flera dagar, koka ihop en resumé av vad man har gjort och sen fungerar det inte.. inget postas.. försökte få upp inlägget hela gårdagen men det sitter tydligen ganska hårt..

Nåjaa anyhow, dethär har vi donat med hos oss..


image

image

image

Vi har haft terassbyggar och målartalko..

Mycket har blivit gjort, men det är nog bara att konstatera att det är en massa småpotas och utsmyckningar som ska på plats änn innan det är färdigt.. och snart är hon färdigmålad också för denhär gången, vår carolina.. =)

Och så har jag förvandlat köket till en restaurang och bjudit på både tortillas och korvgörans kebab och kaffe med glass nu för tredje dagen i rad..  huhhu, diskmaskinen går het.. =)

Men det är dom värda alla som hjälpt till för det blir så fint så.. och den terassen blir super att krypa på för den kommande busen så småningom..


Min målar outfit..

image

Whatever fits the tummy.. =)


Tim fick en snabb kotitrimmi..

image


Han väger nu nästan + 1 1/2 kilo sedan han magrat och har hittat en extra växel som jag inte sett på över ett halvår.. Skönt att allting rett upp sig med honom.. <3

På Sunny schäfern har vi dock upptäckt nån slags skolios eller vad man ska kalla det, som betyder att benpiggar växer mellan ryggkotorna och orsakar värk.. dessa växer småningom ihop med ryggraden och slutar irritera, men tills dess är det värkmedicin som gäller..

image

Man märker nog att han har svårt att hoppa upp te.x på terassen för att komma in hit.. hoppas det växer ihop snabbt då..

Så har jag hunnit med några smyckespartyn... Och ikväll ska jag och klippa x antal karahuvuden och behandla lite fötter.. så det är mycket jobb varvat med målning och bygg.. fast jag är ledig sådär allmänt, när jag inte säljer smycken eller donar med hår/fötter, fundera jag jyst NÄR vi ska finna tiden att dra iväg till haparanda..

Ikea och barnens hus borde besökas..
Det är skrämnande att läsa om barnets utveckling med en slags sidonotis om att, nu har barnet en chans att klara sig ifall det sku få för sig att titta ut för tidigt.. helst inte änn med tanke på att vi varken har skötbord, säng, vagga eller vagn änn..

I helgen är det venetziadfirande på villan som gäller.. Miiki har andra halvan av sin semester nu, men den ska helt och hållet ägnas åt terassbygge.. fast en natt ska vi sova på villan.. Vi har 3 hundar då mamma ska till Amsterdam, och det är betydligt enklare där..

Nu blir det frukkost och Dr.Phil i glasterassen.. =)

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar