fredag 26 juni 2015

Bugaboo Donkey vs. Bumbleride indie twin

Slänger in ett inlägg här om vagnbytet som inträffade i början av veckan.. Jag har blivit bugaboo frälst.. =) Funderade nog lite på denna vagn innan det blev bumbleride indie twin vagnen då vi förberedde för lillasysters ankomst, men trodde inte på bugaboon i terrängen här. Det har nu bevisats mig vara fel. Den servar våra behov alldeles utmärkt, överallt helt enkelt. Och det är givetvis en Bugaboo Donkey jag menar.

Dethär tyckte jag om Bumbleride indie twin vagnen:


Det bästa med den var:

- Stadig och lätta att köra, svänger bra.
- Bra bredd då vi kom igenom på de flesta ställen (Förutom i Turkiet då de har smalare standardmått på dörrar där).
- Rymlig varukorg (om änn ganska så smal öppning till den).
- Lätt att fälla ihop den och veckla ut den igen
- Bra längd på fotstöden för barn upp till ca 1 meter långa (William som ligger över kurvan i längd rymttes bra upp till 3 år.

Det som kunde förbättras:

- Spännremmarna  som håller upp ryggstödet! Det var faktiskt jättekrångligt ibland att få ner Williams ryggstöd om han somnat då han låg med sin tyngd mot låset. man ville inte riktigt få upp det utan att trycka med våld. Och samma sak då det sku fällas upp. det var jättekrångligt att försöka hålla emot ryggstödet samtidigt som man ska försöka spänna remmen och jag ville aldrig få ryggstödet tillräckligt upprätt.

- Öppningen till varukorgen var nog nästan för smal, så den blev opraktisk. Då jag te.x hade med mig systemkameran gick den inte genom öppningen fast den i övrigt rymms i korgen. Bara en sån sak,  man kan ju alltid sätta in från sidorna, men överlag tycker jag den borde gå att fixa nån centtimeter bredare i allafall.

- Att det inte går att ta loss sitsarna och vända väg på dem. Tja, det har väl mest att göra med val av vagn, men det har jag velat göra många gånger och inte kunnat. Sedan bebisen växer ur liggdelen är dom fortfarande så små så det vore praktiskare att kunna titta på dem tills de somnat. Nu när Vanessa är större och vi är istan te.x är det bättre om hon är vänd mot mig och ser var jag är hela tiden, eftersom hon lätt blir missnöjd annars.


Till nu vår nya Bugaboo Donkey:


   Min drömvagn verkligen! 




Fördelarna med denna vagn är:

-Att man kan förminska den till en enkelvagn med varukorg för att göra det smidigare och praktiskare de gånger man har med sig ett barn. 
- Att man kan vända sitsarna
- Att det är enkelt att få sitsen till liggläge utan remmar och dessutom väldigt upprätt, vilket båda uppskattar.
- Lättåtkomlig varukorg
-Att den bara i alla kategorier är så fruktansvärt praktisk. Kan tänkka mig att den är en dröm att resa med. 
- Att det enkelt och rätt förmånligt går att byta suflettyg och sittdynor te.x om man vill förnya vagnen. Det finns loppis sidor där andra som också relativt ofta tröttnar säljer saker i hyfsat skick så  det är verkligen annat än de flesta vagnar har att erbjuda. Och kul för denhär barnvagnsnörden. =)


Det som kunde förbättras:

-Känns lite jobbigt att fälla ihop den. Vet faktiskt inte om det ens går med sitsarna på, och då blir det ju rätt många skeden att först plocka bort sitsarna och sen fälla ihop hjulen. Jag vet alltså hur man ska göra, men det känns ändå lite krångligt att få ihop den. Plus att den ju tar lite mera rum i bilen med sitsarna bortplockade.


Det som var avgörande för bytet:

-Att sitsarna gick att vända
-Att den gick att förminska i bredd
-Att det smidigt går att byta från sitt till liggläge utan krångliga remmar.
samt att varukorgen var bättre på denhär.


Är desutom väligt nöjd med att sälja den på Tori.fi där jag hittade en köpare som kom halvvägs efter den. Fick 2/3 av priset som jag önskade utan konstigheter så båda är nöjda hoppas jag.


Jaja.. Nu ska jag och Vanessa iväg och handla och hämtta hem de sista reservdelarna till den så då är den som den ska vara.  Det är fredag och helg på intågande och imorgon blir det  att svepa ihop en kladdkaka och kaffebesök på eftermiddagen, Lovely!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar