måndag 29 juni 2015

Städning och förändringar på schemat

Vaknade lite innan barnen imorsse. Och vad ljuvliga dom kan vara såhär. Lugnet före rumban drog igång igen..



Har försökt komma oss upp en 8 tiden för att ha lite bättre rutiner. Mattiderna och hela dagen blir bäst då och imorsse lyckades vi faktiskt.  Delvis också för att denhär mamman bestämt sig för att jävlar ij i ta tag i de resterande gravidkilona (edition 542) =). Men nu är det faktiskt skrivet så nu finns det ingen återvändo. Främst maten måste ändras och en del träning införas i vardagen. Kommer inte att ha tid att gå några långa omvägar, utan tränar här hemma whenever tillfäle ges. Helst upp till 5 gånger i veckan, men jag har ingen tid för när jag ska var klar  med hela greijen bara det går frammåt. En del kilon har nog avdunstat här de senaste 9 månaderna, och i allafalll kommer inga till, men det är nog mååånga kvar.

Sist blev jag ju inte heller riktigt klar med viktnedgången innan Vannessa planterade sig imagen, så nu vore det skönt att få vara bara sig själv i någotsånär normalviktigt tillstånd så det siktar vi på nu.
Möjligheterna för mig är bäst nu sålänge man kan cyckla och skutta och vad som helst nästan när på dygnet som helst. Snart kommer vintern och mörkret så då är det ingen fröjd att motionera här i skogen ska jag säga. Har dealat med mannen att vi måste få inplanerat lite tid åt mig att få träna ifred och en del måste nog utföras med barnen också. Och sockeravvänjning för min del börjar nu. Får se hur många dagar jag klarar med makt, målet är väl ungefär 10.

Jag har en enorm vilja att vara hälsosamm, det har jag. Men det är väldigt svårt att orkka tillreda mat jämt, eller mat som tar lång tid jämt. Känns som livet är ganska stressigt nästan jämt och rutinerna lider. Barnen gnäller och jag självmedicinerar mig med skit i matväg, typ. Det gör mig jävligt trött och mer irriterad så det är ingen bra cirkel vi har pågång här. Och det jobbigaste kanske inte är att träna eller att göra maten, det är att planera och någotsånär få hållt sig till rutinerna. Att ha orken att hela tiden vara på G för att hela dagen inte ska bli skit.

Vi får se hur smidigt det går. Familjelivet för mig kommer nog i alla lägen först ändå. Är det en varm sommardag och vi vill åka tll straden och äta glass så gör vi så. Orkar inte vara petnoga hela tiden och det bästa av sommaren är väl på kommande så det måste man ju ta vara på för barnens skull, men allt i övrigt utöver te.x kalas och så måste gå enligt kostplanen.




På eftermiddagen kaffade vi hos fammo och hade kryptävling på gräsmattan. Vanessa lyser som solen då William gör något som hon också klarar av. Heja, heja!

Mommo kom och hämttade William för lite tumistid och jag och Vanessa ska försöka städa lite. Byta sängkläder och städa ur kylskåpet hör väl till det akutaste för tillfället. Och sen ska vi ta e liten länk med vagnen om vi hinner. Ska passa på nu sålänge bara en "hjälper till" med städningen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar