tisdag 2 juni 2015

Gårdagens saldo

Igår målade vi och fixade hela dagen mommo och jag. Fammo hade barnen och de somnade trötta och belåtna så de hade nog minst lika kul. Det hade ätit bra också så det omväxlar väl att äta någon annas mat och på ett annat ställe för dem båda. Eller Vanessa äter ju förståss nog burkmat ännu, men det är väl lite annorlunda då någon annan matar. Och för första gången fick jag inget gnälligt mamisgråt som berättar att "hur kunde du lämna mig". Helt chill bara "We're cool, allt är bra och vi har haft kul, brorsan, fammo och jag", men va!? va bra då. =) Och vi fick gjort massor!








Och vad ljust och fint det blev, verkligen!




En viss skillnad eller hur?

Idag hänger vi här hemma barnen och jag tills fammon har handlat och mommo anländer åter så fortsätter vi lite till. 1 1/2 varv gundmålat är ingen dålig dagssaldo. Dessvärre kommer det att kräva tre lager grundmål istället för två innan det är riktigt vitt så kalklitiren inte börjar skifta konstigt. Fem olika arbetsskeden alltså per de tre rummen (tre lager grundmål och två lager kalklitir). Så då vi är klara tror jag inte att vi målar om på sisådär 25 år tills kanske nån av barnen vill renovera upp huset. Räknar med att bli såpass nöjd med färgen så jag vill ha den kvar för evigt. =)



Jag och min afterwork cider igår. Nu ska vi hitta på något då det är så rörigt härinne och göra något kul. Hoppas ni har en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar