måndag 1 juni 2015

Blomstertid och Premitärtur med cyckeln

Igår hade vi morgonpigga barn.




Det blev en slö mysmorgon med hela familjen och sen var det kalas hos både fammo och vår "ana mommo" som fyller år på samma dag.




Nappade med mig lite sommarblommor och en mullpåse då jag var till kodin terra efter grundmålet som blev satta i förrgår då vi plockade på här. Gick ganska okej med Vanessa i sittvagnen så mittiallt uppenbarar sig ett jordgubbsland te.x denhär sommaren. En stjärna i betong fick också följa med hem för att stå vid trappan.




Några blommor jag hittade på gräsmattan blev satta i min loppiskopp. =) 




Och ute möblemanget fick sig en pelargon.





Efter kalasandet igåt testade jag och Vanessa cyckeln och cycklade till byns sista gård mot andra sidan och tillbaka. Blir väl uppsakttningvis ca 7 km, bara för att testa om hon ens trvis där då inga regnmoln var i sikte. Och hon sa inte ett pip så det var helt okej för henne tror jag. Sövande är det dock och oprakiskt med hjälmen då huvudet inte rymms att luta och börjar sticka ut vid ena sidan då hon sover. Verkligen oergonomisk sovställning. Opraktiskt men nödvändigt.



Och att det kan vara rogivande att bara bege sig ut i kvällssolen och tramppa. 



Sen gungade Vanessa första gången, vilket var jätteskoj. Hon bara kiknade av skratt då jag gav fart åt henne. Sen kom myggen så dåfor vi in..

Skojjig dag. William studerar moffas självgående gräsklippare varje gång vi är där i detlaj. " Ska vi fa å skoda" låter de jämt.. "Ny far a ladas". =)

Barnen sover i skrivande stund och jag ska börja förbereda frukkost. Snart kommer Mommo och vi ska börja måla, Hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar