tisdag 29 december 2015

28.12.2015

Amatörfotografen här hej! Nu har jag lekt med kameran lite hela dagen och kommit underfund med flera nyttiga saker att veta om knäppandet.. =) Det jag också hade lyckats göra är att få på datumstämpeln på alla bilder.. Men det är lungt! har hittat och åtgärdat problemet.. =) Såg faktiskt inte ens att bilderna hade stämpel innan de kom in i datorn.. Jaja.. Jemt er i naa!

Ett annat tekniskt problem är att vi ju nu ser svt 1, men nu har Barnkanalen försvunnit istället?! lever nog sitt eget liv dendär digiboxen.. *Suck* Dessutom var Miiki på jobb och kunde inte förklara tillräckligt bra hur jag skulle koppla PS3:an till tv:n så det fick bli Pettson och Findus - Tomtemaskinen i den lilla dvd-spelaren istället.



Sen var det dags att ställa oss och tvätta tänderna extra noga då vi hade tandläkartider. Direkt vi kom in hoppade William upp i stolen och var allmänt intresserad av dess funktioner. Han var med hela vägen genom tandräknandet, men då det sku bli lite flour blev han däremot skeptisk. Fast godkände behandlingen då vi sa att det inte gjorde ont och att det var bra för tänderna. Sen var det Vanessas tur som också givetvis ville testa stolen, men började nog protestera direkt någon ville in med fingrarna i hennes mun.  Med lite möda fick vi tillsist utfört kontollen och när båda sen var färdiga, om än redan det gick lite bullrigt till så ville han inte lyssna på några tandråd utan skulle ut genom dörren direkt. Då jag sen sa till på skarppen började han istället använda tandläkarstolens fotstöd som rutschkana. Giv mig styrka! Han har blivit så trotsig då vi är nånstans och kunde inte bry sig mindre i min frustration då jag tycker han förvandlas till en riktigt liten s*itunge. Totalt normalt säger folk med äldre barn till mig men oh my, vad det kan kräva TÅLAMOD.


Sen då vi kom hem fortsatte Vanessa sin dagsvila i soffan och William fick testa sitt älskade Play dooh som vi brukar fösöka pyssla med utan nyfiken ettåring som ska envisas med att smaka på modelleran. Då blev hans humör lite bättre. 


Jag har sortterat bort urväxta kläder igen engång och så hämttade vi en julklapp till Vanessa på posten som aldrig hann fram till julafton. En skiphop nattlampa tills kidsen ska flytta i eget rum, vilket ska ske senast innan sommaren har vi bestämt. Denhär lyser i själva lampan och spelar musik och så har den en projektor som lyser upp ett sken i taket. Kommer att passa perfekt där jag tänkt att den ska vara. William är redan väldigt entusiastisk för flytten då vi brukar visualisera lite där i lekrummet. Vanessa dock kräver lite väl mycket närhet ännu och jag tänker att jag inte heller har något behov av att få dit henne innan hon själv är redo. Pittrar i fingrarna att få inreda rummet ordentligt och göra det mysigt för dem i var sin hörna. Hoppas det inte är så länge tills det känns okej att göra det.


De sista julklapparna har hittat sina ställen och en tvättstuge selfie på det. 


Maximalt fotgenisk som vanligt och med roisigt hår dessutom. Men ska man tvångsfotografera så ska man. =) 


Ingen har som vanligt behövt gå hungrig och så fann vi en frusen ostkakan i fysen som jag bakade till jul  men ingen orkade ta sig an. blev helt perfekt till kvällskaffet.

Och se vilken fin skål Vanessa fick av tomten också. Hon älskar "ippi" numera och lyser alltid upp då det kommer på Tv.


Skålar kan man ju heller inte direkt ha för många av. =) 


Denna var min favorit från Dermosils julsorttiment och lyckligtvis hade tomten det i sin säck också. En kökshandduk med samma motiv som på lådan kom också med, men som ni ser i bakgrunden har någon beslagtagit den. =) 


Tvålar, tvålar för hela året, men det är jättebra för jyst tvål går åt dubbelt mer numera med dubbelt fler händer att tvätta sen barnen kom.  Tycker jag fyller på dem jämt.


Vaniljkryddig serie från Yves Rocher med Body lotion, shower gel, handkräm och tvål var också uppskattat.. 


Liksom honungskittet från Body shop.  Blir alltid fort så less på dofter, så nu har jag ju en del nya att variera. Min familj känner mig bra!

Är så kär i Vanessas nya Frozentröija också från H&M. Undrar om Mamma eller Vanessa diggar det mer? Let it go, Let it go.. Nananaanana.. I don't care... Let the storm rage on... Noup.. Still not over it! =)


 Barnklädes-freaken i mig gillar spets- och paljettdetaljerna också..


Och Williams nya multiränder från P.o.p. 

Så mycket fint och nödvändigt fick vi, och vi tackar tomten det ödmjukaste för alla klappar. 

De sista dagarna av 2015 nudå gott folk. 2016 kommer om möjligt bli ännu bättre har jag påkänn. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar