måndag 7 december 2015

Jul i vårt hus

Julgardinerna och resten av pyntet har hittat sina platser..



Till matsalen vänttar jag fortfarande på nya gardiner dock..



Ängeln ovanför spisen är från min mommos. Den har haft vingar nångång och spelar stilla natt. Älskar sånadär gamla pynt. Nån enstaka i allafall bland alla slags tomttar och allt vad det nu finns.. Gamla julgranskulor tycker jag också att är mycket finare än de som söljs idag. Vågar bara inte riktigt ha fram dem innan barnen lär sig att inte röra allt då de är i glas. Nån gran har vi ju förståss inte änn heller. Sku aldrig orkka se på den till långt efter jul om den kom fram nu redan. Tror vi brukar pyntta den helgen före julhelgen och det har varit bra tycker jag. 



Om kuddarna sku få vara ifred ibland också.. Känns ju inte så stor vits med att byta till julkuddar då de ligger på golvet 90% av tiden ändå oberoende av vilken säsongs kuddar man nu har.. Men har försökt i allafall. Någonstans här ville min kamera inte ta skarpa bilder mer heller. Är verkligen skit på att ta skarpa bilder utan blixt.. 


Vår lilla granvariant fick i allafall små kulor och några polkkagrisar av piprensare. =)


Och så var jag tvungen att göra ett par små tomtemössor då jag hittade dem på Pinterest.
Jättegulliga, eller va?

Idag är vi bara hemma. Lilldamen har haft lite stegring från och till och moffa och Katrine var här via för att moffa sku få sig friserad så det var bra med lite besök.

Imorgon är det jag som får sätta mig i frissastolen istället och det ska bli så skönt att få håret fixat nu före jul. Hade egentligen ingen tid, men bad en frissa ringa mig om hon fick avbokningar och som tur fick hon det så att vi hinner färga också. Super!

Sen blir det julhus med mommo i Tärjär en vända.. Nu ska vi slänga oss i soffan och se på bolibompa tills pappa kommer.. Alla är lite sega ikväll så blir nog inget vildare än det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar