onsdag 23 december 2015

Dan före tomten kommer

Hej, hej!

Ja, då var det dan före dagen D då! En snabb bilduppdatering som vanligt..

Vanessa och William hälsar på Moffas ungkalvar. Så söta! Vanessa kan inte speciellt många ord änn, men ljudar på hela tiden och vill att man ska titta på allt. Dessa kossor i mindre variant var inte heller så skrämmande så de vågar man sig lite närmare och titta på.


 Vi hade en liten egen julfest med dessa tjejer! Trevligt, trevligt.. Lånar Lindas instabild då jag inte tog någon egen.. =)


 Det blev mat på Pedrina's och sen kaffe hos Fridas i nån timme efteråt..


Mommo var här med barnen medan Pappa fick jobba övertid.. 



Årets julnaglar.. Lite för kortta som oftast, men älskar detta lack från L'oreal. Guldglittrigt som passar både till jul och nyår, tycker jag.


Och så har vi också klätt granen. Fast det tycks vara något av det svåraste i denna värld att låta den vara. Hälften av alla kulor/julgransbolllar ligger i soffan och på golvet dagligen typ, medan jag hänger tvätt eller gör mat eller något. Verkar finnas tusen gyllene tillfällen för bus nu då jag försöker få gjort så mycket som möjligt. (nånting har hänt med inställningen på kameran också, och jag blir alltid så matt då jag inte har tid att ta reda på vad jyst nu direkt och då lämnar det såhär, men får lägga den uppgiften på Miiki så inte alla bilder från julafton blir suddiga.)

Här får ni en minst lika suddig video på det också. Filmat med datorns webbcam, och verkligen oredigerad, men denhär bloggens första video!


Miiki jobbar det sista inför jul nu (hoppas jag verkligen!), och sen då han kommer hem ska vi äta lite, jag ska baka en plåt med fröknäcke och lite kex till julbordet. Och sen ska vi försöka städa lite..

Till sist vill vi önska er alla en riktigt god och fridfull jul! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar