måndag 14 december 2015

Helgen med luciatåg

Efter en riktigt bra dag kommer naturligt lite mer trögstarttade dagar efter. Men vi har fått vänt på dem och fått dem att rulla ändå.



Jag och William gjorde en skåpinventtering och förvandlade lite av innehållet till morotsmuffins. Sen var jag och Miiki och julhandlade till Tuuri i lördags.


Medan barnen var med fammo och bakade pepparkakor. Vanessa var inte så värst intressead av annat än att klättra på stolar sa de så hon pynjade på med sitt under tiden. William tyckte i allafall om det.


Sen ställde vi oss i byn igår i Tärjär för att se luciatåget och insupa lite julstämning..




Efteråt var det glögg och pepparkakor vid lokalen  medan  de sjöng ett par sånger. Fint och stämningfullt var det. Mommo var med oss och sen for vi till hennes på kvällsmat efter. 

Nu ska vi börja göra nån mat och sen ska jag och William baka lite mer pepparkakor tror jag. Hittade mallar från ett litet hus jag tänkt göra ifjol, men gjorde sen ett stort. Nu tänkte jag göra två små som barnen får dekorera själv. 

Jaja.. Glad måndag på er! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar