lördag 25 februari 2012

Kiitos ja anteeks..

Vi har inte dött eller lämnat kvar i vanda, sori för denna bloggtorka..

Vardagen kom minst sagt hårt emot och vi fick ingen mjukstart precis..

Ett par dagar innan resan startade jag Fma Emma Skuthälla, för att själv fungera som självständig återförsäljare åt Energetix GMBH..

Det är otroligt givande och kul och jag har redan hunnit med ett par partyn.. innom den närmsta framtiden blir det även en mässa i Vasa, så dit är alla välkomna..

Men det är ju en del papper och grejer som ska ordnas så jag har helt enkelt inte hunnit med nästan någonting annat..

Två veckor har aldrig flygit förbi såhär snabbt, men lite har vi hunnit "landa" och kan konstatera att det känns helt okej att vara hemma..

Vi möttes av en överlycklig Tim och jag och hundarna drog iväg på en långlenkki på direkten..

image



Det är rätt fridfullt hemma i urskogen ändå..

image



image



Och en lenkki var precis vad jag behövde, det skönaste som finns..

Sen har jag städat huset och förälskat mig i doften white tea, som jag hittade i källaren på jungceylon.. alltså eterisk olja jag har i doftljuset och får huset att dofta som en varm sommarnatt.. måste verkligen ha mamma att importera mer åt mig när hon drar iväg om ett par veckor..

Och thai-iserat köket lite =)

image



Samt provkört min starbucks iskaffe-kopp..

image



Tim har fått lite välbehövlig pälsvård och en första "näyttelytrimmi".. funderar lite på att ställa ut honom i sommar..

image



Hade tänkt ta en riktig utställningsbild, men hade ingen på plats som kunde fota.. och TIM hålls bara på plats i två röda sekunder hur man än försöker, så det får duga..

Sen har vi hunnit träna lite "inte-ryka-ihop-och-slåss" inför mammas thailands resa då jag ska klara av två st. svartsjuka cockrar..

image



Det råkar för tillfället gå ganska smärtfritt.. får se sedan om det håller i sig i två veckor..

Jaha.. vad gör jag nudå? Sitter i bilen påväg till Ruka i en hel vecka med svärföräldrar, 2 st. Miikis bröder och Tim..
Sådär på första anblicken låter det som en mardröm, men för mig är det ingen större ansträngning.. vi trivs nästan mer än bra tillsammans och ska bara vara lediga och ta det lungt.. det är inte många som lyckast få så fina svärföräldrar som jag..

Miiki och en till bror, samt en st. Sunny schäfer kommer om ett par dagar..

Är som bäst på motorvägen vid uleåborg.. 2 1/2 timme kvar.. NU -> mera viveca sten bok och en power napp.. allt resande har tydligen gjort mig härdad..  det går bra dethär.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar