fredag 3 februari 2012

Sista koh lanta dagen i bilder

Ena halvan av stranden..

image





image



Och andra..

image



Snäckskal i mängder som spolats upp på stranden..

image



En strandad manet.. hyi helskota va dom e äckliga, ännu en bidragande orsak till varför jag inte simmar i havet..

image



En svettandes rödbrusig turist.. idag hade vi 29 grader och en intensiv vindstilla värmebölja på förmiddagen, och sen slukade molnen solen så fast det var ljust och varmt var det inte riktigt nån huippu soldag i thailand.. men vi tackar så hjärtligt för all sol vi får för tillfället eftersom det numera inte är någon självklarhet.. Det började fläkta lite senare så det var perfekt läsväder, eller i mitt fall hörväder eftersom boken är på min ipod.. =) Hon är ett geni dendär Viveca Sten.. riktigt bra böcker, verkligen.. och tummen upp för att de finns som ljudböcker också.. ska höra klart "I de lugnaste vatten" så sen kan vi se filmen "Morden i sandhamn" i tre delar, som baserar sig på boken.. har även nästa bok vänttandes i ipoden "I den innersta kretsen" som jag antagligen hinner påbörja under tiden vi är här..

image





image



Favorit restaurangen dagtid.. =)

image



Straydogs som dagligen besöker stranden..

image





image





image



Hotellparken..

image





image



Och mina tånaglar jag fick målade ikväll.. inte illa om man får målat en hibiscus blomma på en tånagel.. =) Jag är som vanligt inte alls trött.. imorgon blir det hotellbyte till phuket och katabeach.. frukkost, ihopsamling av egendom och busstransportation på eftermiddagen.. högst på att-göra-listan står att skaffa internet till hotellrummet och att dumpa av ett lass tvätt på ett tvätteri.. tror inte vi hinner med så mycket mer än det.. Hoppas myggen håller till här där det är lugnare och lämnar mig fortsättningvis ifred.. man kan ju som sagt alltid hoppas.. Vi lämnar koh lanta med värme i hjärtat och kan bra tänka oss att returnera hit nån gång.. jag tycker om lugnet och tempot, samt att det är tryggt att vistas här.. men nu är vi redo för phuket och lite mer action så förbered er på mera bilder.. =) Nati nati!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar