onsdag 1 februari 2012

Var det sol

Ja! Ja! Jaaa! Solen har varit framme hela dagen.. otroligt.. och vi har legat och stekt oss på stranden som två strandade valrossar.. ;)

image



Enligt väderrapporten skulle det vara växlande molnighet, men vi har inte sett många moln under dagen alls.. jeey!

Jag blev så till mig imorsse att jag var tvungen att lägga mig på terassen genast efter frukkosten.. sen for vi till stranden och låg där till klocan sex på kvällen ungefär.. och så avrundade vi med frukt, smörgås och öl i solnedgången, som förresten var otroligt vacker ikväll..

image



image



Jag har ännu heller inte ätit annat än en frukttallrik på hela dagen då det varit så varmt.. bara druckit massor av vatten.. men nu börjar det kännas som att man skulle kunna äta ordentlig igen..

Men för hett har det inte heller varit.. inte som sist då vi var här i slutet av februari till början av mars.. då var det så hett att min ipod skärm tänkte smälta ihop, eller dom olika lagren av film gjorde det, så jag var tvungen att hålla den framför ac:n tills dom släppte från varandra.. då var det nästan outhärdigt, och man var tvungen att doppa sig var 5:e minut för att över huvudtaget överleva. Idag klarade jag mig med att ta ett par svalkande duschar.

Miiki blötte sig i havet ett par gånger men jag är inget större fan måste jag säga.. jag hatar alla sjöodjur, fast jag normalt sett är en ganska stor djurvän.. men jag håller mig hellre till polen..

Trots att det inte var så stekhett idag, lyckades jag ändå bränna överarmarna lite.. men jag klagar inte, inte alls..

Det som förtillfället stör min semester mest, är de helvetes myggen som vägrar lämna mig ifred.. jag har slutat räkna hur många gånger jag blivit biten och det går åt mängder av kortisonsalva.. jag känner mig ungefär lika attraktiv som en blåsfisk, och så fort jag mot förmodan får kortisoniserat bort ett par har jag 56 nya nästa morgon.. argh!

Funderar på allvar om jag borde besöka en sport-shop å fråga om dom har något åt mig från vildmarksavdelningen jag kan fortsätta semestra i.. =)

Det hjälps inte att jag sprutar in hela mig i myggmedel, och kortisoniserar in ungefär hela kroppen eftersom den ändå är täkt till 50% åv myggbett.. en medresande dam från finland sa att man ska äta B-vitamin, för att kroppen inte reagerar på samma sätt då.. så fort jag hittar ett appotek ska jag testa..

Hmm, men annars har vi ju det bra..=)
Vi har två hela dagar kvar på koh lanta innan vi förflyttar oss till phuket.. enligt en väderrapport ska det regna båda dagarna här på koh lanta. Phuket å andra sidan hade dunder åskmoln för imorgon och på fredag men sen ska det bli bättre väder än här.. och givetvis gillas detta skarpt.. =)

Nu ska vi uppsöka mat.. och antagligen ligga i matkoma och se nån film resten av kvällen.. otroliga partyprissar vi två, jag vet.. men jag ser ingen större vits i att röja stan när när man är på två.. det blir liksom inte rätt feelis.. vi ska forska i möjligheterna i att ta oss till ao nang här nån dag också..

Ta ta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar