fredag 10 februari 2012

Thailand i vårt hjärta

Det börjar dra ihop sig till dom sista timmarna för oss här i phuket.. vi har ätit, packat, duschat och sitter som bäst och väntar på att någon skall hämta våra väskor och sen på att någon hämtar oss till krabi..

Hotellet har bra service och packar en frukkostlåda åt oss att äta på vägen.. undrar om det finns ananas eller av den goda banankakan i den? =)

Lite bilder från tidigare idag..

image



Vår egen lilla trädgård vid altanen..

image



image



Miiki testar poolen en sista gång..

image



Med tacksamhet, utvilade och varma innombords lämnar vi detta leendets land och bara längtar till att få återvända hit innom en förhoppningsvis inte allt för lång framtid..

Jag blir häpen varje gång, men nu känns det verkligen som att vi hittat hem.. ingen annanstans i världen får vi allt detta ur en semester what so ever, någonsin..

Vi respekterar thailändarna, och dom respekterar oss och tar emot oss med öppna armar.. alla är nöjda och glada..

Jag förstår verkligen de svenskar och finnar som bor här under vinterhalvåret.. de finns till och med svenska och finska skolor här, och vem sku int vila bo här liksom? Vad kostar ett hus i phuket?

På samma gång ska det nog bli skönt att komma hem.. ser inte frammemot den 5 timmar långa bilresan, eller den 12 timmar långa flygresan, med övernattning och allt vad som nu vänttar innan vi når hem till vårt frostiga hus i jeussens urskog..

Men börjar ha väldigt dryyyft efter denna rumpnisse som jag inte sett eller fått gosa med på två veckor!

image



Jag blir galen av att inte ha hunden omkring mig, det är för tyst.. undrar om han tror att vi har dött eller nåt.. får eventuellt the cold shoulder när vi kommer hem.. men.. säkert inget en långlenkki inte kan fixa..

Hörde att det inte är långt ifrån nollsträcket vad gäller vädret hemma.. det vore väldigt tacksamt så vi inte behöver hyperventilera och förfrysa reven av oss som välkomnande.. =)

Nu skall jag slänga mig på sängen och se på film med loma-hurrin jag kom hit med..

image



Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar