söndag 5 februari 2012

Som att dö och vakna upp i paradiset..

Det var bara jag och Miiki som transporterades från koh lanta till phuket, så vi fick en egen luftkonditionerad van och en chaufför förståss..

image



Bilen var ganska ny att dömma av de oslitna säten och hade dvd-spelare och hela köret.. och jag fick roadtripp feelis..

synd bara att chauffören var så sur och föll inte alls för mitt smalltalk, vi hade kunnat ha väldigt intressantta diskussioner under dom fem timmarna som bilresan tog, men han smällde bara i en film och slutade svara på mina onödiga frågor.. eller också förstod han inte vad jag sa.. =)

Bra så.. ifall den ursprunglit amerikanska filmen inte hade varit dubbad till thai och haft engelsk text, antagligen också översatt av en thailändare.. efter 20 minuter började vi bara skratta eftersom vi fortfarande inte begrep alls vad filmen ens handlade om..

Då ploppade jag min ipod i öronen och lyssnade klart Viveca Sten boken.. varpå chauffören förstod att vi sket i filmen och började lyssna på thailändska favoriter i allt från reggae till djupa ballader, på en sådan ljudnivå så han kunde digga ordentligt.. jag skruvade ner sätet och upp volymen på ipoden och bad en tyst bön om att han inte skulle köra ihjäl oss under resan om jag skulle råka somna..=)

Nu är vi i allafall här sen i gårkväll, och rummet eller rättare sagt vår private bungalow är underbart.. det var så fint att jag tänkte börja gråta när vi kom in, ungefär sådär som i extreme homemakeover, så var känslan.. är allt detta för oss?

image



Vi har egen pool, altan med sittgrupp, solstolar och utedush.. allt detta är omslutet åv höga staket och en enorm trädörr, så man i princip skulle kunna sola toppless, om man får rätt feelis.. ;)

image



Sängen med sänghimmel av myggnät hela vägen kring sängen och över sängen är nästan bekvämare än vår egen och vi ville aldrig stiga upp i morse.. inte innan sista frukkosttimmen var igång kravlade vi oss upp.. dessutom är rummet utrustat med eldrivna myggdödar maskiner som verkligen är ypperligt för mitt tillstånd..  inte EN ENDA mygga har bitit mig i natt.. känns som gud kommit ihåg mig för engångsskull och fiflat med ödet.. =)

image



Klädkammaren med sminkhörna.. även om sminkandet är lite på sparsammare sida här..

image



image



Innedusch och wc utrustad med telefon.. antagligen för långsittare som önskar roomservice.. Miiki har installerat sina Kalle Ankka- pockets så han uppskattar säkert möjligheten.. =)

image



Varsin lavoar i ett spabadrum som heter duga!

image



Eller hur?

image



Trivs vi eller trivs vi så pass så vi nästan vandrar iväg och skaffar oss visum för att stanna här? Helt sjukt.. vi fällde hakan till golvet som Jim Carrey och var tvungen att sätta oss ner för att ta in allting..

Det obegripliga är att när vi bokade hotellet fanns det att välja mellan olika "standard klasser" och jag vill minnas att vi tog ett rum med pool access och inte ett med egen pool, för att det var lite vääl dyrt..

Och vi bokade lite bättre hotell denhär gången honeymoon till ära I'll give ju that, men jag betvivlar på att vi faktiskt har betalat för dethär, eftersom det inte var mycket dyrare än hotellet på koh lanta.. om det sen är finnmatkat, hotellet eller självaste gud som gjort dethär skiter jag i.. tänker absolut inte forska i saken och hoppas på att få stanna här tills vi åker hem..

Men alltså, har aldrig bott såhär flott i hela mitt liv och kommer aldrig antagligen att göra det igen (om vi inte kommer tillbaka hit igen, vilket jag starkt röstar på) så vi tackar och tar emot med öppna armar och gläds över att denhär semestern bara blir bättre och bättre..

Nu ska jag slänga mig i solstolen och poolen omvartannat, eftersom det är den bästa soldagen hittills.. 30 grader och inget moln i sikte.. Life is sweet!!

Ikväll blir det jungceylon, aka patongs shoppingcenter på jakt efter nya solglasögon åt Miiki, eftersom han satt sig på sina så ena skalmen gick av.. och så ska jag ringa mommo och uppdatera läget..

So Long!

5 kommentarer:

  1. Nä Emma, nu e jag avis. Där vill jag också vara. :)

    SvaraRadera
  2. Ja föstar hä.. hä sko ja å vara.. =) haha..

    SvaraRadera
  3. oj oj va lyxit , tii sko no ja å kona koma , int na snö , hundar .. bååne.. gubbar..så langt öga siir...nååja nu övedreiv ja kanstse liiti.. ha e så sjöönt å njuut.. hälsn. sväärmor i fällon

    SvaraRadera
  4. underbart. Njuut nu så läng e varar.

    SvaraRadera