fredag 10 februari 2012

Resegrejs för en bra semester

Tänkte att jag sku rekommendera lite superprodukter för en solsemester medans jag packar..

1. Denna bikini från h&m.. den är så otroligt bekväm och behändig att jag knappt använt något annat på hela resan..

image



2. Pilotbrillor.. en given semesterfavorit för mig vid dethär laget..

image



3. Solsjalar man kan binda lite efter behag, så man täcks luncha eller äta frukkost.. säljs i princip överallt.. även andra semesterorter än thailand, för några ynkka euro..

.

image



4. Elefant-väska. Vi brukar kalla dem så eftersom den första jag köpte hade elefanter på sig.. ypperlig att ha med sig till stranden, såväl som till shoppingrundan.. även dessa säljs överallt för struntsummor..

image



5. En lös och bekväm tubtunika i bomull och spets från vero moda som jag köpt för länge sedan.. och kan änn en gång konstatera att det var ett av det bästa köpen.. ska försöka mig på att sy flera hemma.. eftersom det är så varmt och fuktigt här är det bra att ha kläder som inte gör att man svettas mer, och denhär är ganska behaglig..

image



6. Dessa snygga sandaletter som jag fått av min syster.. jag älskar dem! De passar till så mycket, tunikan tillexempel..=)
Stilrena och rockiga med nitar och som gjorda att bäras med Thomas Wylde klutchen jag köpte för nån dag sen.. de är beställda från nelly och är av märket timeless, men finns dessvärre inte mer på sidan..

image



7. Dessa magnetsmycken.. har nästan bara änvänt dem varje kväll, alltså hade jag kunnat spara några hundra gram i vikt om jag inte tagit med nåt annat.. =) fick dem av mamma innan vi åkte iväg, så vet inga exakta priser, men de finns i katalogen för de som har den..

image



8. SP:s solprodukter. (I mitten)
Shampot tvättar rent och leave-in balsam, som mjukgör, vårdar och doftar gott..

image



9. Sims system 4 hårmask, längst till vänster är nog den bästa hårvårds produkten för en semester!! Den kyler ner, samtidigt som den vårdar och funkkar även att sätta på huden där man bränt sig.. även jag, som nästan har totalföstört håret med diverse blonderingar tycker hårets kvalité har blivit snäppet bättre..

Jag använder den då dagligen vid varje tvätt, eftersom kombinationen klorvatten, sol och eventuellt havsvatten sliter på håret.. man behöver inte vara rädd att använda den så ofta som varje dag, eftersom solen torkar ut håret och masken tillför fukten tillbaka.. så efter daglig sol kan man bra tillföra daglig fukt för att behålla glansen och ha ett välmående hår..

10. Kerastase sol serum, eller mer som silkesdroppar till konsistensen.. super till torra toppar och tillför glans i håret.. appliceras i handdukstorkat hår.. och doftar gott.. =)

image



11. Mary Kays hudvårdskit. 3 enkla steg, rengöring, serum och fukt.. dessutom återfuktar dessa produkter bra..

12. Parfymen thinking of you, också från mary kay, är bra storlek att ha med sig och doftar underbart.. (säljs hos mary kay återförsäljare)

13. Clinique sminkborttagning som jag fått vid något köp är liten och behändig..

image



14. Kroppspeeling från elivo, (längst till vänster) med bl.a aloe vera och glycerin.. frisk doft och skön konsistens.. ni visste väl att man får en fin solbränna snabbare om man peelar bort döda hudceller först.. jag har peelat igenom huden ett par gånger i veckan.. hittas på apoteket..

15. Kroppsvårdskit från Olos delizia di riso serien.. lyxig dryg dushcreme som räcker bra till en två veckorssemester.. samt en återfuktande, slimming lotion. Båda doftar underbart, vilket är den största orsaken till produktvalet.. kitet hittas i min kosmetologhörna, eller hos andra olosförsäljare..

16. Lumenes birch & honey bodylotion är underbar.. jag tog med den för att skarva i di riso lotionen.. den både doftar och känns uppfriskande, och vid daglig användning räcker den till för att återfukta huden..

17. Även om du inte reagerar så starkt som jag på myggen här, ta för guds skull med dig off myggspray hemmifrån.. det är mer kvalité än det som säljs här, och ät antihistamin i förebyggande syfte.. om du ändå blir biten..

image



18. Använd denhär kortisonen som går bra att ha även fast man solar.. hydro kortison svider!

19. Första dagen du solar börja med en hög solfaktor.. te.x spf 50. Senare har jag använt spf 30 och bara använt högre solfaktor på ställen jag brukar bli röd.. denna gång slapp jag förvånansvärt bra undan utan att bränna mig..

20. Drick mycket vatten.. om du tror att du har druckit tillräcklit drick lite till. Guiden på flygfältet sa at man borde drica 1 liter per 10grader värme.. alltså blir det 3 liter en dag med 30 graders värme..

Sådär.. kanske jag faktiskt borde få packat lite också och inte bara blogga..

Men vi har ju till natten på oss och solstolen ska nötas några sista timmar sålänge solen är här.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar