tisdag 7 februari 2012

Shopping & Håkan

Och Wordpress appen som bara krånglar, men nu ser det ut att fungera igen.. Gårdagen spenderades troget solandes på altanen.. Därimellan svalkande dopp och 10 liter vatten.. det har med andra ord varit HETT.. och vatten MÅSTE man dricka, annars svimmar man nästan.. Till kvällen ville vi beblanda oss med folk igen, och tog en ny trip till jungceylon. Antagligen inte den sista, eftersom det numera är så stort så man inte hinner gå igenom det på en kväll.. I Jungceylon säljs bara äkta vara, sportbutiker, telefoner, glasögon, Starbucks, burger king, you name it.. Piratmarknader finns det dock också gott om och man behöver inte gå långt.. häromkring finns somsagt ALLT! Miiki kikade på ipads, och hittade nya solglasögon, och jag valde att uppleva thaikulturen med diverse försäljningsstånd på bottenvåningen..

image



Jag hittade fina träbrickor att ha som inredningsdetalj till badrummet på vinden hemma hos oss..

image



Och eteriska oljor till doftljuset.. så kan jag drömma mig bort hit när jag njuter av ett välstädat och väldoftande hus hemma.

image



Och så lite cashewnötter från phuket cashewnut factory..

image



Dessutom fanns en matsal med matkulturer från olika hörn runtom i världen.. och juicebarer som pressar juice enligt önskemål.. Mat, mat, MAT! Jag vet, sori.. har nog ätit för en hel svältande by i afrika innan vi är hemma, men det finns överallt! It's evil.. gotta stop... =) Får nog börja röra på mig när vi landat hemma om jag inte ska rulla.. jaja.. den dagens bekymmer.. Vi åt dock inte på jungceylon, utan tog en latte på starbucks och tog oss till Karon beach för att se vad denhär pricken bjöd på..

image



Han bjöd på biffar med franska och bearnaisesås.. och viskade ihop uppfriskande mojitos till oss..

image



Eller bjöd och bjöd.. givetvis betalade vi för maten.. =) Jag menar förståss självaste Håkan Hallin från "Färjan" och "Håkans bar" som sänts på svt:s kanal 5..

image



Håkan var en rolig prick som gärna minglade med gästerna, om allt möjligt.. en jordnära människa med mycket humor som glatt svarar på frågor "om han trivs där fortfarande" och "om han saknar vintern" jag fick ett glatt svar om att han är rätt kass på att åka skidor ändå.. =)  vi kan ignorera mitt svettiga ansikte, och låta Håkan glänsa på denhär bilden.. Sverige besöker han fortfarande i perioder, men har accepterat phuket som sitt nya hem..

image



Kvällens feelis-bild! Vi lämnade en rättvis dricks åt Håkan, och köpte hans signerade drinkbok..

image



Håkans drinkar "inga konstigheter".. =) Vi ska hälsa på Håkan nån kväll ännu innan hemfärd och kan varmt rekommendera baren (samt Håkan, som medföljer besöket), så ta er för allt i världen dit om ni nångång har vägarna förbi.. Jag ska påbörja dagens solande och svepa en ice tea.. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar