måndag 26 november 2012

Inte hemma ännu

Imorsse togs det blodprov av William för att kolla nåt värde som har med gulheten hos bebisar att göra..

Det har kollats en gång innan också och var då ok, men nu hade det tyvärr stigit för högt, så vi får snällt lämna hit och sola åtminstone en dag.. ikväll ska det kollas igen och så imorgon morn.. om det är bättre ikväll och fortsätter så till morgon, antar jag att de släpper hem oss sen på eftermiddagen.. annars får vi sola längre..

image



Stackaren är sååå trött och sku helst bara sova.. somnar hela tiden mitt i ätandet så man hamnar att väcka honom tusen gånger om, för han måste få i sig en viss mängd var tredje timme för att snabbare stabilisera gulheten och hålla vikten överlag..


Liten besvikelse är det nog eftersom allt annat gått så bra, men huvudsaken är ju att han blir bra och 100 procent frisk..Har ingen skillnad om vi är här en dag mer eller mindre, men vi kan ju inte gosa, samsova och bonda som vi hittils gjort när han måste vara i solbädden ända tills imorgon.. med undantag för matning då förståss.. som tur trivs han där i solariet allafall..

Mammas lilla hjärtegryn.. =(

Sjukhus är nog väldigt bra och tacksamt när man faktist är sjuk eller har ont, men minuten man känner sig i skick får man tråkigt och vill hem.. ganska otroligt hur fort man repar sig efter en förlossning ändå.. visst finns det fortfarande "spår" kvar, för kan inte säga att jag riktigt återgått till det jag var innan jag blev gravid.. fast jag skulle bra klara av en normal vardag.. men nu är det inte frågan om mig själv mera.. nåh vi chillar en dag till här bara..

Nu ska jag dock vila.. en riktig powernapp för att få upp mer mjölk.. och så blir det lite kvällsmat..

2 kommentarer: