söndag 11 november 2012

Me and my machine..

Barnlakansfabriken rapporterar att lakanen till vagga och vagn äro nu kanttade och ska bara tvättas med det parfymfria tvättmedlet så är de redo..

image



Alltså klippte jag upp ett par enkelsängslakan och sydde kantter på dem och fick på så vis 8 st minilakan att använda den första tiden.. ingen kommer att använda enkelsängslakanen på ett bra tag ändå, så då kan vi helt enkelt köpa nya när det finns behov för det.. fler oklippta lakan finns så jag ska fixa ett par större till spjälsängen också..

Maskinen gör inga perfekta sömmar, och jag har nog inte riktigt förlåtit den änn, men det går snabbt och bara man kan tvätta lakanen utan att de räsmar, who cares?

Nu ska vi dra igång med farsdagsfirandet... 4 ställen ska besökas så vi är nog inte hemma före kvällen..

2 kommentarer:

  1. Har du provat att trä om undertråden? Min maskin sydde fula sömmar i flera år före jag kom på vad som var fel :) Jag hade trätt undertråden fel alltså..

    SvaraRadera
  2. Nepp.. Har kollat I instruktionerna.. Den ãr nog bara billig och funkar som den vill tror jag.. För den stannar inte alltid heller fast man släpper tramppan.. =)

    SvaraRadera