onsdag 21 november 2012

V.39

image



Rådgivningsbesök igår.. allt såg fortsättningsvis bra ut.. Hb hade stigit som det ju ska inför förlossningen.. fast ett litet minus är vätskan som samlats i mina fötter och ben.. av vågen att bedömma är det ganska mycket tillochmed.. se på min högra fot.. det ser ju ut som om jag hade skor på mig.. och det vill inte hjälpa hur länge eller högt jag än håller dem.. nåjaa.. det släpper väl efter att barnet är på utsidan får vi hoppas.. likaså den fastklämda nerven i min höft som dagligen gör sig påmind..

Förresten sa hon att det är rätt ovanligt för förstföderskor att öppnas innan förlossningen startar på allvar.. blir nog att dra iväg ganska snabbt när jag känner att det är pågång påriktit..

Fast nu är jag förberredd in i det sista med allt här hemma, så det är nog inga problem.. allt är sorterat, organiserat, tvättat, vikt och skurat, så snart får jag ju tråkigt om jag ska va hemma länge till.. =)

Fick "skovi" och drog iväg till kokkola efter rådgivningsbesöket.. när jag ju för engångsskull hade på mig något annat än pyjamas eller myskläder.. =)

Där hittade jag:

image

Bommullsmattor till köket.. såg lite väl naket ut utan.. fattar inte hur jag inte tänkt på det förr.. =)

image

Och tyg till julgardiner.. mycket vitt med pyttelite rött i år.. helrött är sååå uttjatat..

Idag har jag kanttat de sista lakanen jag hållit på med, tvättat och kaffat med syster.. och sen blev det lite tortillas och Medium på kvällskvisten med gubben.. och stickat vidare på min filt åt lillemannen.. snart är den också klar..

Tim är uttråkad till tusen för att ingen motionerat med honom på flera dagar.. ska bli skönt att orka vandra i skogen igen sen.. när all denna vätska och magen är borta..

Huhhu.. kanske jag borde uppsöka sängen nudå, så jag inte helt vänder på dygnet.. har varit uppe sent och sovit sent den senaste tiden.. och senare blir det om man inte tvingar sig isäng.. n

Nighty night!

3 kommentarer:

  1. Vannifrån e mattona köpt? Fin!

    SvaraRadera
  2. Vannifrån e mattona köpt? Fin!

    SvaraRadera
  3. Mattona er från Anttila.. Men finnsta tyvärr bara mä måtten 80*150 cm, som hodi kortari.. Så ja köpt 3 å söma ihop 2 som ja tyckt I passa bäst.. Ti heitt kasper som produktnamn btw, om dy vill skoda på neti..

    SvaraRadera