fredag 9 november 2012

Lite alltmöjligt senast..

Mitt turbo-mode tvärnitade som om jag kört i ett träd.. det mesta klarade jag av att hantera även med en mage i storlek enorm, men nu är det slut med det..

Fair enough.. jag börjar ju trots allt den 38 veckan som havande kvinna på lördag, så nån måtta måste det väl vara också..

Men jag har sorterat igenom hela huset!! Och de som flyttade med oss vet att det var nästintill mission impossible så mycket saker som här fanns.. men nu är en del sålt på loppis, en del donerat och massor slängt, så nu är jag nöjd för en tid framöver.. Sen har jag påbörjat fönstertvättningen..är kanske halvvägs, så får se om det sku orka vara på plus ännu ett par dagar så sku jag hinna det med..

Lite städning till och sen kan jag lungt lägga mig i soffan och sticka färdigt filten till knodden och sy lite vimplar till barnkammaren av lite tygbitar jag inhandlade i stan idag.. och då folks sku det vara planerat och färdigt in i minsta detalj.. såpass så Tillochmed sickan sku bli förvånad.. =)

Inhandlade snacks och vetevärmedyna till BB-väskan som fattades så nu är även den redo.. på tal om att vara redo var vi på rundvandring till BB idag och bekanttade oss lite med förlossningssalarna.. i dörren mötte vi T som kom efter J och ambulasen, som hade BERÄKNAT 4 DAGAR INNAN OSS!! Och där var de redan 3 veckor tidigt.. så kan det gå.. hoppas allt går super för dem.. man vet aldrig när det är dags nu.. spännande!! Ska jag vara helt ärlig sku jag inte haft emot att bli intagen redan idag.. såpass längtar jag till att kunna röra mig normalt igen och vara ensam i min egen kropp.. dessutom fanns det bra med rum på BB, eftersom det inte fötts något barn änn idag.. (ifall inte T&J hinner innom detta dygn) men däremot 16 juni hade de fötts 16 barn på samma dag, så då var det antagligen trångt om saligheten..=) fast sånt kan man ju inte välja.. det är bara att snällt vila när kroppen säger till och väntta på att pyret själv bestämmer sig för att komma ut..

Sen inhandlades också mestadelen av julklapparna vi ska ge.. en till vända till nån matbutik med bebis ska vi ännu försöka åstadkomma innan jul, men det är skönt att ha det mesta springet på stan överstökat.. kan inte påstå att årets gåvor är något fancy och oväntat, utan lutar mer åt det enkla och bekväma hållet, men det tror jag de flesta i vår närhet förstår.. och vi själva behöver inte så mycket heller så vi kör det enkelt i år..

Och efter denna marathon på stan, men även i största allmänhet ser mina fötter såhär graciösa ut..

image



Hot stuff indeed.. =) 

Nåjaa.. det är väl smällar man får ta..

På måndag är det dags för ett sista ultraljud och synnytystapa-arviointi.. orka inte ta reda på vad det heter på svenska, men betyder i korthet att man mäter axlarna på babyn, kollar mitt bäcken och ser ifall barnet har chans att födas normalt..  vore underbart att få det konstaterat i allafall innan vi ska in till sjukhuset på allvar..

Nu ska jag uppsöka sängen så jag orkar med en sista rotfärgning imorgon.. borde även få hit mamma inom snar framtid för att lyfta mina tejp-förlängningar en sista gång.. natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar