måndag 23 mars 2015

Äidiltä toiselle

Vill informera er om denna genuint underbara  idé som heter Äidiltä toiselle. De vill ha begagnade mammalådor i någorlunda bra skick som ska sändas till Mufindi i Tanzania och tilldelas gravida kvinnor emot ett HIV-test för att förhindra att sjukdomen sprids från mamman till babyn.
 
Jag skulle så gärna donera en av våra mammalådor, men madrassen har modifieras för att passa i en vagga, själva lådan är full av babykläder och tvivlar nog att jag hittar alla kläderna som varit i dem då jag redan fört största delen till donationer som inte riktit föll oss i smaken.
Men däremot har vi en massa annat vi kunde donera, så nästa höst får vår mommo ta med sig några klädpaket till Thailand och ge till en bekant som hon har där som säkert kan hitta någon som verkligen behöver dem. Och ifall vi själva vågar oss hela vägen dit ska vi också ta med nånting.
Tänker mig en ung blivande mamma som kanske inte har de bästa förutsättningarna att försörja sig och sin kommande familj. I paketen ska vi sätta foton på oss så de får se vem paketen kommer ifrån. Alla tygblöijor, nån vadderad halare för deras "vinter" och vad vi nu hittar. Blir nog säkert uppskattat.
Men ifall ni har era lådor i skick och vill donera finns en lista på hemsidan jag linkkade till högst upp. ca 10€ kostar det att posta, eller så för man dem själv till kokkola. Adressen finns också på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar