söndag 22 mars 2015

Grötproblem?

På dagens agenda hade jag städning högst upp.. tänkte mig att få henne att sova också nånstans däremellan och röja på så helsike.. Inte bli nerspydd och noja över minimänniskans ätande.. men det hör ju mer till ovanligheterna att det faktiskt blir som man tänkt sig numera..
Börjar faktiskt på allvar överväga ifall det är av gröten hon spyr eller något då hon alltid levererat sina kaskadspyor mitt i, strax efter eller max en timme efter intag av gröt så vi måste experimentera lite här nu.

 

Denhär har vi kört på. Den är enkel och snabb. William åt den under hela babytiden tills han kunde äta bröd så vi har varit nöjd med den förr. Det finns vanlig osmaksatt, men tror nog att den är likadan. Nu misstänker jag nog inte att hon han gluten eller reagerar mot sädesslag eller något sånt för då får man väl sjuk mage eller nåt!? eller ifall hon sku va allergisk mot något annat i den tycker man ju att hon sku ha utslag!?
Tror nog bara att det är något konserveringsmedel eller nåt som kan orsaka att hon spyr, och inte direkt är livshotande men passar helt enkelt inte med hennes mage.. känns inte som nåt magafar då hon ätit en portion mat som hållits ner sen dess.

 

Ja, int er he ju lätt ti veta me domhär små. Men har ni något tips på vad jag ska byta till? kommer att lämna bort gröten nu i typ två dagar och sen testa en dag och se ifall hon spyr. Om hon gör det köper vi den inte mera. Och nej, hon vill inte ha välling. varken vanlig eller smaksatt. jag tänker mig vanlig pikapuuro av nåt slag.  Någon som har testat? Eller har ni andra förslag? Mjölksyretabletter har hon fått efter rekommendation från rådgivningen, men annars vet jag inte.
Why? 😣 Det har ju varit så enkelt hittils då ingen i familjen har allergier, laktos eller något alls. Sku inte riktigt ha ork till dethär nu efter förkylning som slutade vid barnavdelningen och nu andra spyattacken på raken.. och under dagarna i lappland då hon spydde var det ju jyst gröt jag försökte få i henne.. Huhheijaa!

1 kommentar:

  1. Vanlig havregrynsgröt eller snabbhavregröt äter vår lillkille, jag vispar sönder flingorna när jag kokar så gröten blir lite slätare bara :)

    SvaraRadera