söndag 22 mars 2015

Bättre dag och påfyllning av garderob

Oj.. rubriken fastnade tydligen inte på förra inlägget, men nu är den på plats.. 😊
Gårdagen var rätt så klagofri som omväxling.. Den startade med Tulpaner i vardagsrummet och matsalen..



Till en samlad familj, frukkost och morgonkaffe! Vi är rätt så tidigt uppe numera tackvare vår levande väckarklocka, också personifierad som lillasyster.. Jag tyckte det var skönt när hon vaknade kl. 8 varje morgon men nu har hon backat en timme och startar kl.7 och det känns nog lite tidigt.. å andra sidan hinner man med mycket.. OM man orkar ta tag i så mycket med en hand.. eller alternativt påbörja olika saker i varje hörn då man sällan hinner göra något klart innan hon rent av nästan spränger.. hon är inte så mycket för att städa eller sortera, eller göra nånting som kräver längre koncentraton överhuvudtaget. Likväl måste det ju bli gjort på ett eller annat sätt.
På tal om att göra saker med en hand sku det vara kul att se hur man har utvecklats styrkemässigt på vänster arm Pre- mammastadie till tvåbarnsmorsa. Alltså hur stark i armen man var innan man burit på barnen tills idag då jag slaskat på med två växande människobyrjan i tid och otid.. Vänster arm kanske är lite sämre styrkemässigt om man är högerhänt och inte tränar sådär regelbundet. Men nu då man burit tills man domnat bort i armen några tusen gånger är armarna kanske jämnstarka!?
Nåjaa, who cares? använd bärsele/sjal! Jå.. det har jag nog gjort också ibland om jag behöver båda händerna, men tå ja e så bekväm av mig! 😊 Tydligen tillräckligt bekväm för att slaska på med 8 kilo på en arm.. 😜

Det var ju inte alls det som dethär inlägget sku handla om.. Efter frukkosten knallade jag och Vanessa iväg till Kelviå till Kirsi & Meeas (en av mina BB roomys) på Me&I party!
New in alltså från Me&I..
 
Klänningar i samma tyg till mig och Vanessa. Men hennes klänning fanns bara från 110/116 så det tar väl sisådär två ochetthalvt år innan vi kan ha dem tillsammans, men jag tyckte om mönstret så hon fick också en för framtiden. Till sommaren tog jag en appeltunika åt henne i st.92 som först är mer som en klänning och senare då en tunika då hon växt i den. Bodyn med skogsmotivet/trycket kunde jag inte heller låta vara så den borde passa direkt åt henne. T-shirten med traktorn inkl. kärra och lass motivet får William knalla runt i isommar..

Så nu borde vi ha beställt hem det vi tänkt från diverse hemförsäljningsföretag 😝. Men Ääälskar verkligen Me&I. Det är superkvalité på kläderna, dom håller länge och har bra andrahandsvärde så i princip är det en slags investering och hobby tillika dethär med barnkläder. Gillar jag mönstret i ett plagg eller modellen så köper jag, end of story. Det finns trots allt många gånger som jag inte är helt nöjd med kollektionen som tur är. Och jag köper nu int allmänt allt jag ser men då det gäller Me&I så ångrar jag mig sällan fast de är lite dyra. Och de tycker jag även gäller kläder till mig själv. Har två omlottstunikor som jag använt både som gravid och ogravid och har tvättats otaliga gånger. Jag försöker dock att spara lite mer på den ena då vanessa har även den i st. 86/92. Så den inte blir så noppig och färglös mot hennes nya sen.. men somsagt.. bra kavlité. Man sku int tro att den är använd så mycket som den är.


Och dessa tillexempel var jag så glad då jag han nappa precis efter att jag visste att det var en lillasyster vi sku få.. hade likadana byxor (gröna med en groda i fickan) åt William som användes mycket.. 😍 Och blev helt kär i dem då kollektionen släpptes men kunde ju inte köpa dem då jag inte visste. nu är dom ibruk och hön är så söt idem. Byxorna är kanske lite stora ännu i midjan så de får väntta lite men bodyn hade hon på partyt igår..




Såhär liten va William då han hade samma storlek! och byxorna från me&i..😊
William, Pappa och farbror "Okki" var till stan och se på traktorer eller vad dom nu gjorde sålänge. Och då ser det oftast ut såhär..

 

En till traktor i samlingen,och dessutom "fel" märke då denhär gårdens män kör helhjärtat med Valtra. Men moffa har ju en Massey så han var nog så stolt över den. Frontlastare och allt.. Jag tycker nog att det räcker med presenter åt William nu då han får något hela tiden tycker jag, men det är nog sällan som Miiki och han gör något annat tillsammans än är hemma på gården så då ser det oftast ut såhär.. Det handlar ju kanske mer om att man vill ge mer än vad han behöver få, men nu måste det nog handla mer om att han inte behöver ett tag känner jag. Om vi fortfarande ska rymmas in i vårt hus och han inte ska bli en bortskämd skitunge! 😄
 
Mycket materiellt dethär inlägget.. ja ush.. men ibland får det väl vara det också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar