onsdag 18 mars 2015

Home is where your heart is

Yeeij! We made it back home..



Vanessa sov ända från Ruka till Uleåborg och spydde endast en gång då vi stannade där. Vi intog skötrum vid Zeppelin och efter att vi bytt kläder skutta vi runt lite med vagnen och shoppade lite för att se ifall det sku upprepa sig. Men det gick över och vi kunde fortsätta färden.



Monkey see monkey do. Från vår pitstop vid mäccen i oulu. 😊 William såg på Emil och Shrek på padden ganska så ljudlöst största delen av resan så efter en snabbstop vid ABC i kokkola för att panikshoppa det nödvändigaste i matväg kunde vi pusta ut hemma i Jeussen. Slutet och allting gott.

Vanessa spottade ut sin tutt X antal gånger under bilfärden varpå en intressant diskussion mellan mig och min man artade sig.

M: "Ja föstar int vafö int dy ha lakt fast tottn i bandi åt en!?
E: "Nå ja hadd naliiti grömt ti minns tå ja packa ihop oss imorrn.. Vafö ha int ty lakt tottband åt ä?"
M: "Int er hä miin sak ti hald reda på!"
E: "Nå va exakt er tiin saak ti halld reda på, eiji kläädä diin eldä?"
M: "Nåja, hä er jo ty som bruk pack"
E: "Jå, ja siir no til et allt er mä men ja kanssi int händar tenk på allt, ty er vel int så invalid så int dy sko få lakt i sjölv? Vems er feil tå na er bort tå?
M: "Nå tett" =)

Jyst jå.. eller hans kommentar om då jag bannlös honom från att fortsätta spela GTA i stugan istället för att hitta på något kul med William efter att vi damer styrt oss mot posio.
M: "Men ja kom jo som no hij fö ti chill å viil opp me å int anstalt heila tidn"
E:"jahaa, å va exakt tenkt dy et ja kom hij för? ti tzöit allt å ga på som en robot så dy kan fa ut et kvelld å spela dataspelä? -va lykka dy er!"

Vilken ironi va? ganska snabbt fick han komma tibax ner på jorden och komma till insikt med att vi har en familj och att sånthär varken  är möjligt eller rättvist. 😆
Idag Borde jag ha rett upp tvätten från ruka,  huset i allmänhet och diskat undan, men det var så fint väder så därför ville jag ut istället. Jag ville ut och luncha och dricka kaffe i solen men det ville inte riktigt william med sin omständighet. Han frågade en massa efter sin  moffa och blev helt hysterisk och va helt färdig och omöjlig i flera timmar. så istället blev det en moffadag sålänge jag och vanessa handlade lite mera.



Härligt med lunch ute. Nu är jag helt slut för idag.. Gonatt!

1 kommentar: