fredag 20 mars 2015

Vi rockar in helgen

Igår var vi på Pomp Deluxe party ti Nykaabi.. Int så bara hä.. =)



Fina kläder i bra kvalité hoppas jag. Fast jag som inte så ofta väljer grått eller beige eller pastellfärger överlag till barnen kanske inte älskade hela kollektionen. Dom är jättefina för  ögat att titta på men oftast är det nog mer traktormotiv och Dusty som går hem som favoritplagg hos killen. Och jag tycker faktiskt inte heller att de är så fula. På Vanessa tror jag att pastellfärgerna kommer att komma fram mer när hon blir lite äldre. Barn är ju så klottiga och kläderna ändå inte från den billigaste änden så det känns lite opraktiskt när man ska äta batat/morot/broccoli/kykling puré på stan typ. då dom e så ljusa. Nåjaa dethär fick vi i allafall beställt.

Vanessa fick en klänning till framtiden (den uppe till vänster), och två T-shirts. Och materialet i T-shirtsen va det mjukaste man kan tänka sig och ska inte noppas lätt så håller dom länge får dom fungera som oversize tunikor till att börja med tills hon växt i dem som T-shirts. Den svarta i mitten har guldtryck och guldtråd invävt så den är lite "finare" och den grå/mörkblåa har texten "I think you are the sweetest thing" tryckt i nacken och kommer att passa perfekt till hennes rosa/svartprickiga leggings.

William fick ett par pösigare mjukisbyxor (längst ner till höger), ett par "cliffhangers" och en pastell mintgrön/vitrandig farfarströija. Inte direkt den stilen vi brukar köra på åt honom så mittiallt utropar han "Iiint!" då de väl befinner sig i vår ägo men de ser sköna ut så vi hoppas att han godkänner. Tröijan tänkte jag nog mest till sommarens kalas och sånt då de brukar vara så varmt ibland med rutig skjorta. Nåh.. får se..

Roligt också att träffa vardinnan av partyt som jag studerat till kosmetolog med. De har barn med bara månaders mellanrum från våra och inget går väl upp mot "jag-har-velat-riva-håret-av-mig-fem-gånger-redan-idag-för-denhär-trotsen-understanding", även om jag ännu engång får det bekräftat då vi har andra att jämföra med att William är något av det mest energiska barn i hela världen. Huhheijaa, innan vardagen börjar vända till det smidigare med denhär individen.. Men han trivdes med sitt jämngamla sällskap så det är väl huvudsaken. Tack för oss Mickan! Kiitos ja anteeks! 😊
Idag är vi ute och insuuper soool! 🌞💐 fast det blåser ganska mycket här..



Och rockar  sockorna för  internationella  Downsyndromdagen!



Igår var också sotaren hos oss som William har förklarat åt alla han mött.. "fabbo baasuug opp itaaki".. Och om då han och moffa "mata sippo möli" "namnamnam" "sippo ita olgi" (golvi). Väldigt mycket förklaras hos oss numera. 😊

Dagen började mindre bra med vaccin på råddan (twinrix) inför vårens turkietresa med mommo! men sen trollade jag fram en present då han ojjade sig tillräckligt för sitt plåster.. Ripsliger och Elcupa dupplo fick han.. nivet de andra planen i Dusty-filmen.. så nu är han rätt oberörd igen.. och jå, jag vet att det kanske är lite bortskämt att få en present för sånt, men numera är han så stor så han faktiskt måste hållas positiv angående vaccineringen om det alls ska lyckas att få i honom två sprutor till.. tavalla tai toisella/varoeinmäsett.. 😉

Nu ska vi ringa in en beställning av vår pappa innehållande lite helgmat, cider och tulpaner.. Helgen börjar nu! 😊

1 kommentar: