lördag 14 mars 2015

Då man inte riktigt orkar

Jahapp.. Nu tänker jag vägra att vara såhär trött som jag konstant känner att jag är hela tiden.. visst kräver vardagspusslet sitt och lämnar ingen tid till ens det jag borde ha gjort och än mindre till sånt jag vill göra, men det känns verkligen som att det eventuellt finns någon större orsak till tröttheten.

Och då menar jag inte att jag bara är bekväm och inte ids ta mig tid till det jag vill ha gjort för tiden finns väl bara man prioriterar rätt, men jyst nu finns verkligen inte orken till nånting.. Det känns som ett under att åstadkomma tvätt, disk, städning och barnuppfostran så de andra mål jag har här i livet blir bara inte av fastän hur jag försöker. FRUSTRERANDE är bara förnamnet.. Men kanske det måste va så nu en tid innan det blir nettare.. 😊

Har konsulterat läkare om detta men får ingen större analys eller vidare rekommendationer än att försöka skippa sockret, äta hälsosammare och mer regelbundet och sova tillräckligt om det går. nåjaa. det vet jag ju, men så mycket häver jag nog inte i mig så det borde påverka mig såhär mycket.. Har dessutom nog redan försökt bojkotta sockret i perioder men kan inte påstå  att det varit någon större skillnad..

Efter att lillasyster kom till vår familj har det nog varit en väldigt tung tid. En lycklig tid också men samtidigt väldigt tungt. Mest på personliga plan för min del. Vi var in på barnavdelningen, vår fammo har haft någon bakterie i kroppen som hon tillsist fick ligga idropp några dagar för och det brukar oftast vara vår tillflykt och räddnig då det blir för omständigt hemma, att fa ti fammos et varv.

Vår mommo har istället varit rätt mycket med oss då hon inte varit i thailand så de har kompletterat varandra som tur. och jag vill nog själv klara mig ganska långt med barnen men man vet ju alltid att ifall jag blir riktigt slut i huvudet så kan vi fa ti fammos eller ringa mommo.. Nu har då fammos inte varit ett alternativ då vi inte visste om det smittar och ville inte hamna in fler gånger till sjukhuset.

Och så har en del andra relationer i mitt liv varit tvugna att ananlyseras om då vi växer åt väldigt olika håll (utan att mena Miiki eller vårt liv tillsammans utan mer de på kompisnivå). Det har krävt förbannat mycket tankeverksamhet och värderingar, men jag är klar med det nu. Jag vet vem jag är bättre än någonsin och tänker resa mitt huvud åter och hålla det högt för min egen skull.

Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv under denhär tiden, som att jag tillexempel är en ganska rättfram, ärlig och en väldigt stark person och det uppfattas inte alla gånger som enbart positivt. visst har även jag gränser för vad man säger och inte, men vissa kanske upplever att jag kör över dem lite då jag delar med mig fritt av mina tankar.

Till mitt försvar har jag alltid fösökt hitta sådanda kompisar som är likadana eller som inte ser mig så, utan respekterar min ärlighet men alla gånger slår det ju inte rätt.. Det som jag i allafall vet är att jag trivs bäst runt dessa människor som jag känner att verkligen förstår mig. Och de har verkligen fått ny innebörd för hur viktiga de är i mitt liv. Jag är den jag är och det måste jag få vara oberoende ifall det inte passar alla. Och jag skäms inte för det heller, aldrig att jag ändrar på mig själv för att passa med någon annan. De jag umgås med måste helt enkelt avgöra ifall det begynnar dem eller inte.



Vill så otroligt mycket också. Vill träna, vill blogga, vill måla om väggarna hos oss och en massa annat och ibland blir jag så less på att jag inte orkar. Det är inte barnens fel. Det är jag som måste hitta någon slags balans i livet så det inte blir en enda seg gröt av allt. måste börja testa och preparera mig med allt jag kan komma på och se ifall jag hittar nån slags gnista.

Det blir nog bra småningom. Vi går mot ljusare tider och solen skiner. Har en massa nya bekantskaper som jag är väldigt tacksam för, och en hel del roliga saker att se framemot. Måste bara "get my shit together" lite så kanske livet fortsätter som det brukar.

Håller på att läsa denna bok jyst nu och kan verkligen relatera till Magdalena. Såå min nya förebild!



Nu Blir det bastu! Vi är i Ruka på en lite förlängd helg kan man säga och det ska sitta bra efter en fin dag! Har nya kérastase produkter med mig också så risbarret eller iallafall topparna av det kommer att tacka mig.

Trevlig helg!



2 kommentarer:

  1. Ni sko annos gärna få koma hiid nagang efter påsk tå ni har passlit, så sko vi råkas igen :). Har siitt ut en lejkpark som vi kan fa till å ha picknick, får bara hoppas på liiti betär väder ;).

    SvaraRadera
  2. Absolut! int har vi na extra planera sko ja seij.. ana en at vi ska ti turkiet 17.5 menannos er e no ganska ipit..😊

    SvaraRadera