torsdag 23 juli 2015

Barnfritt, slömorgnar och djurparksbesök

Då man måste kolla vilka bilder man postade upp senast är det verkligen för länge sen man bloggat senast. Nåväl. Vi är väldigt lite hemma då det tycks vara program på G hela tiden nu under sommaren, och då vi faktiskt är det ska det handlas, städas, diskas och tvättas kläder, (same old stuff) för att grisa ner hinner vi nog precis i samma takt ändå inte minst tackvare potträningen. Men den börjar nog gå smidigare hela tiden tycker jag, och de flesta dagar klarar vi oss med ett klädbyte om några alls.

I helgen var det Tärjärock och samtidigt såg vi Linda och Simons nya lägenhet, och Frida och Miko som jag inte sett på väldigt länge heller, så det var lyckat. Det blev inte sämre av att båda barnen somnade utan protester med mommo kring kl.10 så vi inte behövde bry oss om när vi sku återvända hem.





Här hemma har vår pappa kvällsskift, vilket ger oss slappa morgnar med långfrukkost och gårdshäng då det varit väder. Då vi vattnar smultronplanttorna och blommorna och kissar i gräset, och donar i sandlådan, typ.





I tisdags blev det utflykt till toivonens djurpark med Sanna och hennes familj som var på visit. Ankkorna var sötast tyckte båda barnen




Och getterna var lite konstiga och skrämmande, men ändå intressantta.



Marsvinen tyckte Vanessa mycket om också. 




Och änn engång har vi varvat alla små traktorer och bilar som finns där. =) 




Dom små trivdes med att glo på varandra och vi vuxna hade fullt upp med att dra bilar och traktorer och skuffa vagnar. Sen lunchade vi på Abc med alla fyra barn och det gick väl helt okej inclusive pottande och trots. =) En fin dag blev det. (Har ni inte testat smakbiten vid abc med snällmans lördagskorv och batat franskisar så kan jag rekommendera. mums!)

I nästa vecka ska jag och Sanna få en dag på tumis så man hinner diskutera lite oavbrutet. =)



Idag är vi hemma och ska ut och försöka få Vanessa att somna så vi kan hänga lite vid sandlådan. Inga planer innan kvällen då pappa kommer hem och jag ska iväg på en tjejmiddag med ett par andra numera svenskar som inte vistas här hemma allt för ofta. Middag på Mr.bank och ingen tid att passa. Lovely! Jag må trivas helt okej med mammalivet i helhet, men jag trivs också att bara få umgås utan barnen och känna igen mig själv, det är nyttigt för framtidens ork! 

Nu ska vi ut, so long.. lite uppdate om barnen ska jag försöka prioritera då jag insett att den uteblev förra månaden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar