lördag 25 juli 2015

Städentusiasm, pioner och läggdags

Testade Enjoprodukterna medan vanessa sov sin middagslur idag och alltså, måste nog verkligen säga att jag älskade dem. Allt går verkligen så snabbt och enkelt så det nästan blir roligt att städa.. Nåjaa, nu överdriver jag kanske lite, men kan säga att jag inte har något emot att städa för tillfället. =)
(Bara man sku ha två lediga händer).

Fick ett bra erbjudande på moppen som värdinnegåva så nu skiner golven. Några köks- och badrumsprodukter blev det också, samt dammhandsken och en som man kan rengöra textiler med.
Ska på ett till party till Janninas i nästa vecka så då blir det fönstertrasan, and we're all set! =) Får tvinga Miiki att ta med båda barnen ut så jag kan gå loss på badrumsfogarna ifred på min "egentid".

De är ju rätt så dyra tycker jag, men väldigt hållbara. Och om man har ett party hemma så blev det jättebra rabatter. Annars hade jag nog inte köpt sådär mycket, men tror nog att vi kommer att ha användning för alltihop så det var nog en bra deal. Vi har mycker olika sortters ytor här hemma, måånga fönster och alla köksvaror i rostfritt stål så det finns nog mycket för små klottiga händer att gå loss på. =)

Gav bloggen lite tid igår och sortterade in den i olika kategorier. Har aldrig ens använt kategorier, men då jag flyttade hit bloggen kom alla inlägg under kategorin Livet enligt emma, som den hette förut innan barnen kom och den ändrade lite innehåll till en mammablogg. Anyway så är det snart klart så man kanske hittar lite bättre i den. Då man gör sånthär är man ändå ganska nöjd över att det bara var runt 300 inlägg istället för 5000 =).

Kom till att det är flera saker som jag verkligen borde ha bloggat om.. Vanessas dop med bilder te.x och lite vad vi gjorde förra året då jag bloggade så dåligt. Nåjaa, ni får några throwback inlägg på sånt jag verkligen vill ha sparat nånstans mellan varven.

Idag har vi i övrigt inte gjort så mycket. Slappade till eftermiddagen och sen redde jag och Vanessa upp lite tvätt då Miiki och William for till farbrorns bygge och mura. Och så plockade vi de sista pionerna till matsalen som börjat se rätt hängiga ut numera på busken.




 Båda barnen sov ganska länge och sent på dagen (William i Miikis bil vid bygget). Så Vanessa somande precis och William är på intågande (förhoppningsvis trött)  så vi kan ta natten! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar