måndag 27 juli 2015

Vardagspixlar från moffas

Tog med systemkameran till moffas för att öva lite att ta inomhusbilder (då det desssutom skymmer ute) och dethär fick vi att fastna..






Vanessa älskar katten, men är så oförsiktigt med den så man får följa med hela tiden så hon inte gör den sur och river den i svansen. 



William hade inte tid att modella då han ville se på gräsklipparen hela tiden. It just never gets old. =)


Och visst har jag retusherat  dem lite i picmonkey. Vem gör inte det? men de bilder jag tagit den senaste tiden med iphonenhar nog mer eller mindre varit bottom all räddning av fotoprogram. Den är ju så stor och klumppig dendär kameran, men bara man sku få det till rutin att ta med den dit det är möjligt blir nog bilderna bättre också. Bilder jag sen vill skicka efter och spara.


Är ju nästan aldrig med på bild själv, vilket också är lite dåligt. Eller det kanske blir lite enformigt att se bilder på barnen hela tiden här, så nu har jag tankkat mig med massor av inspiration från pinterest och andra bloggar där jag kollat lite hur andra bloggare fotar. Hur varierar dom sina bilder o.s.v


Hemfrid himself!


William var och inspekterade deras nysatta jordgubbsland och ränsade dagens skörd. =)

Tja..Fick pötsligt världens sug på att fotografera allt möjligt så mera bilder ska ni få.. och selfies, jag lovar! =) Vi ska inte göra nåt speciellt idag annat än allt de som inte blivit av typ, och det är inte så lite. lade mig helt slut i huvuet igår då hon är så ljudstark vår lillasyster. Man orkar liksom inte tänkka så intensivt. Men då man sovit ut och laddat batterierna går det igen. Rum för rum.. Vänttar dock fortfarande på att komma till detdär sista rummet och känna nån slags frid över att det inte är rörigt men det är det nog länge sen jag kände. Och skulle det hända vänder det på en halv dag.

Var så löjligt tillfreds då jag fått skurat golvet med Enjomoppen och en timme senare tänkte jag bara - Why bother? =) nog för att det är mest nödvändigt här än någon annanstans, men det känns eller syns ju ingenstans hur mycket man än plockar.. Men det är väl såhär det ska vara under den ljuva småbarnstiden. =)

Nu ska vi get some shit done och fotobomba er med alltmöjligt halvintressant senare. =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar