måndag 13 juli 2015

Sommaren fortsätter!?

Hej, hej! här är det på G alltmöjligt som vanligt. Vi har haft lite besök..







Och huttrat i stoppahalare istället för att plaska i poolen i dethär skämtet till sommar. 




Besökt iltatori i kokkola med denhär en dag yngre damen än Vanessa, och hennes mamma förståss. Det var dock inte så bekvämt att färdas på torget med vagnar så vi tog en sväng till parken nära halpa-halli och gungade lite istället. Tänk att det är 10 månader sedan vi delade rum på BB!? När hände det liksom. =) 





Sen har vi smaskat i oss hemgjord jordgubbsisglass som såg rätt så förskräckligt ut mot slutet. =) Men Vanessa älskade det. Med iskalla händer höll hon ett fast grepp om glassen och fräste ilsket om jag försökte hjälpa henne med den. Nomnom.


Och så var det igen dags för ÖK:s årliga grillfest. Dåligt väder var det, men det hade löst det jättebra med en massa hoppatält innomhus så det fanns underhållning för barnen. Dessutom fick alla varsin nyckelring med en ko eller gris som hade en Ök tröija på sig. Och ballong och trip och allt skoijjigt. Verkligen en av sommarens höjdpunkter!


Efteråt märkte vi tillochmed att vi glömt att sätta blöija på william så han hade klarat sig hela kvällen utan olyckor. Fast så bra har det inte gått sedan dess så det är nog lite olika ännu. Ingen klar sak men vi övar hela tiden så det ska väl bli rutin småningom hoppas vi.


Och så var vi en sväng till min fammo och faffas villa där min pappa bygger på ett gammalt torp som har flyttats dit.  Det regnade massor och William trippade oberörd ute ändå så vi fick låna en jacka av min kusin som var något i samma storlek ca 20 år sedan.  =) Den jackan har hängt där på kroken antagligen sedan han använde den så den kom bra till anvädning igen. Dallas cowboys oldschool jacket..=)


Vi testade på pannkaksmuffins till kaffet som jag hittade på Mirka Norrströms blogg. Jättegoda med sylt och grädde. En favorit hos barnen kan man tänkka sig, men William åt hellre pepparkakor!? Nåjaa. Det är oftast så med honom. =)

Sen blev det loppisrace i min hemby, men som jag tippade hade vi inte riktigt orkken för speciellt många ställen. Vi parkerade mitt i byn vid bankken för att ta ut lite kontantter och sedan skuttade vi lite omrking så långt vi orkkade, men de som inte sålde riktigt centralt lämnade obesökta. För min egen del hade jag säkert hittat alltmöjligt till glasterassen som jag har i planerna att inreda om lite mer gammaldags, men att orkka se på möbler och saker med barnen var ingen större möjlighet. Istället kom vi hem med lite skarppa muminböcker att bläddra i och Alfons åberg memory. 



Vi åt hamburgare från grillen och kaffade hos försäljare som hade kafé. Sen fyndade vi lite ätbart också från Ida´s bageri. bra så.

Idag är planen att handla med barnen och William utan blöija.. =) får se hur det går. Och kanske äta nånstans då pappa slutar jobbet. Sen ska vi hem och veva ihop en kaka till morgondagen då det blir Enjoparty hos oss. Om nån är intresserad är det nog bara att haka på. =)  

Ha en bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar