söndag 26 juli 2015

Ut och kör

Denhär dagen började vi med mysfrukkost med tända ljus, så mörkt som det redan är passar det bra tycker jag. Tänkte så stort skärppa till mig och använda systemkameran, men är så dålig på att fota inomhus så blev inte så mycket bättre. =)



Sen blev barnen gnälliga och vi trötta i öronen, så då vi för engångsskull inte hade några direkta planer packade vi oss i bilen och for ut och köra. 



Vi kom oss till kokkola och tänkte vi sku kika på Volvos nya modell som borde ha anlänt, men tyvärr var bilen inte där. Vi mötte den efter flygfältsvägen sen så snabbt hann vi se =). Jag bryr nu mig inte så hårt i vad jag kör med, men volvofantasten jag är gift med bryr sig desto mer. Nu var vi ju nog endast ut för att titta. 



Vilket underbart utfärdsväder. Jag som tänkt att vi sku hämtta takeaway kaffe och sätta oss i havsparken nära campingen där dom byggt en sån fin båtrutschkana, men var ingen vidare bra idé det för idag så vi for till heinola för att se på traktorer, balare och tryskor sålänge Vanessa sov middag.



Denhär såg så söt ut jämfört med de nya stora pamppiga traktormodellerna. Allt förändras och det är nästan svårt att förstå att dendär gjorde sitt jobb utmärkt back in the day.  Nu ska allt vara så stort som möjligt och gå så snabbt som möjligt. Sen blev det middag på RAX. 





 Nu ska vi hämtta hem William från moffas där han varit och spridit båsi och givit mjöl åt kalvarna. Han behöver också vila öronen från lillasyster som antagligen har flera nya tänder på G och är oftast omöjlig. Hon ålar sig ur famnen, vill inte vara på golvet och vad man än försöker med så är hon lessen. Hoppas de ploppar fram snart, för som det är nu är det nog svårt att få igenom vardagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar