måndag 5 oktober 2015

Förvaring av minnen och getingstick

Hej, hej! Och Sori, sori.. =) Blir lite mindre med uppdateringar nu då jag ganska hängivet viger all möjlig tid åt denhär apparaten.. Laddar upp bild, efter bild, efter bild, efter bild..


Har nästan skickat in 600 bilder till framkallning som är tagna allt från slutet av 2012 och 2013, samt de bilder jag tagit sen jag började använda systemkameran mer som fanns på datorn. Innan det var det iphonen som gällde och alla bilder är synkkade till plattan. Det som för övrigt suger är att ladda upp med platta då det av någon orsak bara tar en bild åt gången. Och sen då jag passligt var uppe i ungefär 200 bilder så tilttar hela skiten!! Som TUR hittade jag dem alla i mina egna sidor på Smartphoto där jag oftast framkallar ifrån, så det var bara att fortsätta.

En trip down memorylane på samma gång då jag framkallar allt från vissa av Williams babybilder med också då han var en lite knodd som stapplade sig fram i samma ålder som Vanessa är nu. Och ibland kan jag känna att va tönttig man är då man fotar sin frukkost eller en massa detaljbilder på saker och selfies hela tiden, men åh vad roligt (och framförallt hjälpsamt) att se mycket av hur vardagen var då barnen var i en viss ålder om man ofta fyller i babyböcker i efterhand. Och verligen för att kunna dyka in tillräckligt djupt och bra tillbaks i tiden, kommer att vara ovärderligt då man själv är gammal och barnen inte bor hemma mera. Bloggen är ju förståss mitt främsta hjälpmedel med babyböckerna, annars sku jag nog få glömma hela greijen, för inte en chans att jag sku minnas när någon av dem började krypa eller svänga sig eller fick första tanden bara sådär från huvudet. I RG-kortet finns ju måtten och vikten och sånt. Har alltså precis påbörjat Vanessas så jag har en del att göra. =) Tur att vi tog fotavtrycken till farsdagen för att göra kort åt alla pappor då Vanessa var 2 månader och William 2 år. Sen fick Mommo och Fammo inramade små fötter till julklapp också, och det har nog varit en av de mest uppskattade presenterna. Alla har kvar sina kort nånstans i köket eller i bokhyllan. <3


Lunchen smakade i allafall åt denhär damen idag då hon åt så villt så hon bara blev suddig på samtliga bilder.


Hon börjar verkligen vara intresserad av hur man använder skeden och pipmuggen så vi ska försöka öva och dumppa bort tuttflaskan snart. En av fördelarna med att ha äldre syskon, hon strävar alltid till att göra lika som han. Hon sku säkert sitta på pottan också utan protester, men vi börjar nog inte träna nått aktivare med det änn på ett tag.

Gårdagen var i övrigt inte alls bra. Morgonen gick åt lång familjefrukkost, barnkanalen och bara samvaro så det var ju helt bra iofs, men sen for William med Miiki och jag la ut Vanessa i vagnen för sin första lur. Vädret var varmt och skönt och lilldamen var så trött så hon somnade medan jag klädde på henne. Det optimala utgångsläget för att jag ska få massor gjort och Vanessa dra en lång lur. Nåh, 10 minuter in i luren skriker hon hysteriskt och då jag lyfter på myggnätet på emmaljugan ser jag att en jävla GETING har krypit in där och stuckit henne mellan ögonen. Inte i ögat alltså utan lie ovanför näsan. Nåjaa.. Gnäll, gnäll gnällig mamis resten av dagen, vilket förståss är förståeligt då det svider rätt så bra efter ett getingstick, men det blev bara en liten röd prick som inte svällde upp speciellt mycket och idag är det nästan bortta. Men man blir så matt, då det verkligen annars sku vara bra och då kommer en geting och ändrar på mina planer bara sådär liksom.. *Morr* Allt ska vi dras med här på landet. Om inte flugor skiter ner fasaden till 50% så kommer getingar och väcker barnen eller skogsharar och gnagar sönder mina stackars små äppelträd som jag hamnar att förnya nu.. Huhhu. Inte endast bara guld och gröna skogar på landet heller. =)

Nåjaa.. Nu ska jag ringa kundtjänsten till Smartphoto då de bilder jag beställde efter då vi var i Ruka inte har kommit fram ännu och jag inte hittar någon pdf-fil på det på mitt kontto på Smartphoto. Alla andra beställningar finns där, men inte den med 490 bilder. sku int riktigt orkka ladda in dem pånytt.. Orderbekräftelsen har jag i min e-post, så veit ja he ska ordn se.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar