torsdag 1 oktober 2015

Makaroner och modellera

 Kul dag för alla blev det. Jag och William hade modellera-premiär medan Vanessa sov middag.


Lite krångligt detdär med att rulla och kavla först, men sen då han kom på hur han sku göra fick han till några stiliga sniglar. 



"Massey-snigeln" (och ett hundhår tydligen då man fotar såhär nära hos en småbarnsfamilj. Det är ju sällan rent om man säger så.) William tror att färgen röd heter Massey så allt som är i färgen röd sätter han till massey på. Kul för pappa och faffa som råkar vara Valtra fantaster. =) 


Sen blev det lunch. Vanessas favorit, nallemakaroner med murusås. =)


Och morot som båda tycker om. =) 


Nu erbjöd sig vår pappa för en stund sen att ta med båda barnen i traktorn, och det tackar man ju verkligen inte nej till. Nepp, man stänger av barnkanalen, rotar i skåpen efter något gott som en kvarglömd glasstrut tillexempel, kokar kaffe och lägger på något roligt att titta på. Denhär gången blev det Toisenlaiset äidit, som nomalt kommer på liv-kanalen, men som jag vill se lite då det passar mig. (Aldrig för många förlossningsberättelser var det ju. Livets fascinerande under.)

Jaja.. Tror jag ska kila iväg till postlådan för att se ifall mina framkallade bilder har anlänt. Skickade ju in dem då vi var i Ruka så tycker att de borde vara framme snart. Mamma ringde förrästen nyss och sa att dom sakt i nyheterna om att det ska bli storm imorgon, och att man ska utrusta sig med ljus och ved hemma ifall det blåser omkull mycket träd igen. Ljus, haha.. ingen risk att det int sku finnas hos oss, men det kan ju vara bra att tänkka på.

Snart kommer de tillbaka och då ska vi äta lite och så lovade jag åt William att vi sku fara i bastu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar