onsdag 21 oktober 2015

Snabbexcursion och ny en kaffi

Idag äter vi som tur. Båda råkade väl ha feelis fö det antar jag. Och kykling med ris är det enda som går att trotta i pilttiburkkar och värma de gånger vi är på språng, så vi gjorde lite mer.


Annars har vi väl fått gjort hyfsat mycket. Vi var till Jeppis på snabbvisit för att växla lite kronor till helgen då jag antar att de flesta loppisförsäljare inte har kortmaskin. =) Och rodellbygget är ju en upplevelse i sig för William. "Skå så maang grävmasiin!" "Jag: Nå ny kombär en storan rekka, vari en scania tro ja?" "Nee: Hä var int hä na". =)

Sen fick jag mutat dem att uppföra sig vid bankken mot varsitt kinderägg.. Det kan ju låta som en bra deal, men åt såhär små sko man nog vila slå sig i pannan i efterhand varför man inte kom på något bättre. Vanessa vill börja gnaga på ägget medan pappret fortfarande är på, och då man ska hjälpa henne är allt bara förstört. Hon skiker tills det inte kommer något ljud ur henne mera, och snabbt måste man vända situatuionen. Nå lika bra, hon sko ändå int ha fått så mycket av chokladen. William han håller sitt ägg i ett fast grepp i handen istället så det hinner smältta så mycket som möjlig, så honom fick jag också hjälppa en del för att han int sku klotta ner allt. Summa: arga barn och en sockerhög mamma.. Dessutom får man ju plocka bort alla små delar och ta leksaken av Vanessa och slänga den i roskis då hon har sett på den färdigt för att hon inte ska få för sig att stoppa den i munnnen, men det är ju själva öppnandet som är roligt tänkte jag. Jag hade FEL! =)

Nåja.. William hann ta för sig av godiset dom har framme vid bankdisken då jag försökte koncentrera mig så det går nog ingen nöd på honom. Men rätt så exemplariskt ger jag hans uppförande emot vad han brukar kunna ställa till med ibland. Har dessutom fått tummen ur på flera områden idag som jag försökt åstadkomma ganska länge nu. Fick bokat en ettårs-fotografering åt Vanessa, rett ut några ekonomiska saker på bankken och nu ska jag föröska få bokat tandläkartiderna åt dem båda jag borde gjort för flera veckor sedan. Blir alltid så passiv då man ska in på nätet och boka själv nånstans. Tar mycket hellre emot en tid och bokar om ifall det inte passar. Men nu är det ju inte så längre.

Ny ska jag ha en kaffi sa ja åt William jyst "Ne hä ska du int hä na" sa han. "Ska vi skoda, din lilla kommandör?" =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar