onsdag 28 oktober 2015

Senast hos oss

Hej, hej! Vi har kommit lyckligt hem från loppishelgen och hänger mest här hemmafortfarande. Hittills har vi inte riktigt haft tråkigt tycker jag, men nu till nästa vecka borde vi hitta på nåt program för lite omväxling.


Jag och William har planterat om för vintern och gjort det finare vid trappan..



 Och så fick William lite manikyr under tiden jag klippte min bror av hans flickvän Ninni. Fast sen ville han nog ha bort lacket ganska snabbt. =)


I Luleå hade vi det bra och många fina fynd gjorde vi, jag och Jannina. En ny oanvänd didriksonhalare åt William, en vinter använd didricksonhalare åt Vanessa, lite gammalt dupplo, några böcker och en gardin som jag jyst skulle beställa från jotex, så helt nöjda är vi. Sen hann vi kolla lite vid Ikea i Haparanda och handla på Ica och lite småbutiker samt äta vid Max. Är dock besviken då jag alltid tar en blåbärs lyxshake vid Max, men den gör dom inte mera.

Haha, vilket problem?  =) men dom som jag har rest med och så under de närmsta kanske 4 åren vet att jag inte besökt sverige en enda gång utan att ha fått min blåbärsshake. =) Nu blev det en cappuchinovariant.. Uppoffringar man måste göra alltså.. =)


Imåndags då vi steg upp trodde jag att jag sku avlida av "nackspärro" =). Jag tyckte att min huvudkudde var lite obekväm, men orkkade inte bry mig destomer på kvällen innan jag somnade, dagen efter kändes det som om jag hade sovit uppefter en betongvägg eller något, och de som har småbarn vet att livet inte riktigt pausar så märkbart fast mamma har sjukt nånstans. Vi fick ringa fammo för att få i oss någon lunch. Jag försökte lite parera allt för mig själv, men gnällig bebis, styv nacke och en härjande William var inte så bra kombo direkt. Fammo kunde komma, och tur var väl det då vi annars kanske sku ha blivit klar med maten till kvällen. Frukkosten tog ju också evigheter så..

Kvällen var vi hos Moffas och anamommos som hade varit till Italien ett varv och hade med sig lite chokopengar och T-shirts. Och vi blev utfodrade änn engång och så lånade jag lite tigerbalsam och en burana till. Och så igår då jag var lite mer till människa och vi hade lite överblivna bananer bakade vi en banankaka.





Omständigt som oftast då jag försöker mig på att baka något med barnen, men en kaka rikare i allafall. William gillade, men Vanessa tyckte inte alls om den. 



Idag har vi kört en vanlig korvsoppsdag och byggt lite med dupplo. BÅDA har sovit middag, vilket inte har hänt på väldigt, väldigt länge. William sku behöva sova, för allt blir så mycket bättre då, men oftast vill han inte och stör då Vanessas dagsvila om man försöker tvinga honom, men idag sa han faktiskt själv att han var trött och ville vila.

Ibland sover Vanessa ännu två gånger om dagen, men oftast bara en. Beror på hur dagen ser ut, när vi stigit upp och om vi varit nånstans med bilen så vilar de ju påväg. Eller ja, två korttare lurer eller en lång. Idag sov hon två timmar så hon borde nog inte sova mer innan natten helst. Intresserar ju säkert er jättemycket, men måste sticka in det som notis åt mig själv här. =)

Ringde till Novia idag för att fundera lite om utbildningen och ansökningen och sånt. Tror jag kommer att söka till Barnmorska på första plats, men sen som sjuksöktare på andra plats. Hoppas ju innerligt att jag kommer in till barnmorska direkt, då jag isåfall sku ha garanterad utbildningen ända till slut. Annars påbörjar jag väl sjukskötarutbildningen om jag kommer in dit och söker in igen till barnmorska följande år, vilket sku gå och jag sku få fortsätta utan uppehåll isåna fall menade dom så. Men inget är ju då garnaterat och det känns inte som att det då är säkert att jag får jobba med förlossningar och bebisar som jag helst vill inom sjukvården, så en barnmorskeplats sku väl nog betyda ganska mycket för mig. Och för studiemotivationen, då det kommer att bli ganska kämppigt oberoende.. Men..

Får se hur det blir, men jag hoppas ju somsagt innerligt att vara inom de 15 som kommer in direkt så vi får hålla tummarna hårt! Jag är så uselt dålig på att leva i ovisshet, och ansökningarna sku väl lämnas in i mars och inte februari så det är rätt så länge till det. Men.. hoppas att det är värt väntan. =) Barnen ska oberoenda ha dagisplats så snart ska vi anmäla det också. Undrar vad jag ska hitta på om jag inte får någon studieplats alls? Den som lever får se.. =)

Nu ska jag hämtta Vanessa som är i gargaget och dammsuger raggarmesun med pappa och William. Något evigt pågående projekt som stått under en gran i ca 3 år och nu rullats ut för att fortsättas med. Hohho.. pojkar och deras leksaker! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar