tisdag 20 oktober 2015

Rosaljuset och planer för helgen

Mysmorgon på G här igen iskogen med mitt rosabandet doftljus från Lindex bl.a. Orkade inte med något rosaband då de finns i alla kökslådor här typ. Så det fick bli ett ljus istället. Det kostade 10 euro, och alla pengar sku gå till bröstcancerfonden så det är ju bra. En av mina fb-vänner hade skrivit här för nån vecka sen att den tyckte att det är fel att det produceras så mycket rosa-bandet produkter då så liten del av vinsten på produkten faktiskt går till cancerforskning, och visst tycker jag det också. Det är inte okej att stora företag med annars bra säljande produkter producerar en rosa-version så folk köper ännu mera i tron om att de bidrar i kampanjen då kanske väldigt liten del av själva summan faktiskt går till det. För tänker mig att de inte producerar de dyra produkterna gratis endast till förmån för kampanjen!? Alltså så använder ju företagen kampanjen som nån slag försäljningsboost, vilket ju inte är så etiskt bra kan jag tycka. Men sånahär produkter är helt på sin plats tycker jag. 10 euro är väl lite mycket normalt för ett ljus, men om man på nåt sätt bidrar med det och dessutom får en produkt är det ju super. Gott vaniljdoftande var det också.



Barnen har nojsat på här från och till i lekrummet och ibland satt sig och sett på barnkanalen så länge koncentrationen funnits. Nu sover Vanessa sin första lur och sen då hon vaknar ska vi fara till min fammos och hälsa på med barnen där hennes syster nu också övernattar nån dag.

Under Fredag och Lördag ska jag och Jannina mot Luleå storloppiset. Ska bli kul! Det är en ordnad bussresa så vi själv inte behöver köra och krångla. En natt på hotell och några timmar vid Haparanda Ikea. Samt att vi vill besöka nån matbutik också, så kommer att bli some intensivt shoppande i dagarna två tror jag. =) Ikea har ju förresten kommit med sin julkollektion nu passligt så borde kolla lite vad vi behöver denna gång, då vi nog inte kommer att orka oss dit mer före jul. Hoppas på fina fynd på loppiset också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar