torsdag 8 oktober 2015

Inget speciellt

Vi har inte gjort något speciellt, så har inget vidare att skriva om känns det som. Höst och vinttertröttheten har kickat in och inspirationen sinar. Känner väldigt bra igen mig i ett ordspråk jag kom över imorsse nånstans: "Att försöka städa och hålla ordning med småbarn är som att skotta snö då det snöar". Känns rätt så hopplöst för tillfället. =) Men nu är i allafall kläderna sortterade, nästan all smutstvätt förinttad och hallen städad samt att jag fått plockat bort allas tunnare vårmössor och halsdukar. Nu i efterhand sett borde vi verkligen ha ett klädskåp med skjutdörrar så man inte behöver bry sig om ifall det ser ut som att det sprutar ut kläder. Det skåpet vi har nu är ganska svårt att dela på 4 personers kläder alla årstider. Nåjaa, får hitta på några fiffiga förvaringslösningar istället. Jag som tycker att vi har massor med skåp, men tydligen för lite ändå. =)

Gårdagens vardagspixlar:


Vanessa är lycklig sålänge hon får blanda sig i storebrors sysslor. Vi har modellerat mest då hon sovit på dagen men nu är det det första William gör då vi vaknar medan jag gör frukkost. Det går ju bra om Vanessa är i bärselen, men om hon är där på bänkken ska hon ju givetvis vara med. Och hann förståss smaka lite på modelleran som jag visste att hon skulle hur jag änn försökte hindra det. Snabb som blixten är hon.


Och så lärde hon sig dricka med sugrör. Jeeij! =)  Det hon dricker är Muksus"Seikkailijan välipalajuoma" som är nån slags smoothie av frukt/bär, joghurt och mjölk. Mums, sen hon förstod sig på att dricka det såhär. Innan då jag försökt lägga det i en tuttflaska har hon bara tittat på mig kritiskt och dissat det totalt. Men det är något jag brukar skarva i med om hon ätit dåligt under dagen eller inte annars vill ha mellanmål.


Moriskaffi! <3 


Sen tog vi alla en dusch och efteråt blev det kall mjölk till lite same-tv på barnkanalen. =) 


Försökte fortsätta projekt städa vessan. Blev inte färdig.. Gav upp efter att Vanessa slängt en oöppnad tandborste i vessan..


Och sen blev det makaroner och köttbullar, som typ 8 av 10 dagar.. Borde verkligen googla lite nya recept att laga.. Ungefär här tog mjölkken också slut så vi balttade in oss i bilen och barnen somande. Jag hade med babymonitorn så kunde snabbt springa in efter det allra nödvändigaste ensam.

Sen då vi kom hem for de ut med pappa en sväng, och jag sökte nya gardiner till köket, hjälpköket och vardagsrummet. Nya gardinstänger behöver vi också eftersom de gamla är så svaijiga och fula så la inte upp dem tibax heller efter att vi målade om.. När ska vi förresten måla om på vinden? alltig stannade av lite som det mesta gör.. Hallen uppe på vinden hänger alltså ihop med det som blev målat här nere så det ser inte speciellt fint ut som det ska ännu. Nåh, tror det blir enklast nästa sommar, eller när jag nu får fixat så det är möjligt, eller främst när jag nu har inspiration till det också.

Denhär dagen började med en Vikingarna-medley och en fuldans då Willliam hade tryckt sig fram till något sånt på youtube. Och det är väl inte så dåligt det heller. =) 

Vet inte riktigt vad vi ska ta som programpunkt idag. Kanske ettmeddaskaffa med fammo. Verkligen intressant och händelserikt liv vi har. Förstår att ni alla tycker att det är tokroligt att läsa denhär bloggen förtillället. Men, men.. i vänttan på mer inspiration.

Nu får vi börja fixa lite käk för dagen.. Woptidoo.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar