fredag 30 oktober 2015

Vårdledighetens höjdpunkter

Denhär morgonen började nu inte speciellt bra kan jag påstå. Alltså vissa dagar kan det gå helt bra och jag känner mig inte speciellt stressad att starta dagen, men då finns det dagar som idag då:

- Den yngsta avkomman går med tuttflaskan nedåtvänd och bara tittar på hur det droppar (för fjärde gången idag redan, i might add), och sen går den äldre efter och suddar och breder ut mjölken maximalt mycket. Att inte låta henne gå runt med mjölken är heller inget alternativ för då utbryter brandalarmet som vi kallar det, och då är det överhuvudtaget inte möjligt att tillreda någon frukkost alls.

- Sen märker den äldre avkomman att jag har på mig en T-shirt och han har en långärmad pyjamas, och det går ju heller inte an under några omständigheter, så vi får byta prontto för att kunna fortsätta dagen. Han är verkligen en liten besserwisser numera och ska ha lika som alla. Igår hade jag inga strumppor på mig inne, så då kunde han inte heller ha före jag lade på mig först. Sen då pappa kom hem och hade T-shirt var vi ju tvungen att byta då han inte hade "Kortsärma" som han kallar det. Då vi hälsade på moffa och han hade envisats med att ha en T-shirt under krävde han helt enkelt att moffa sku byta då han inte hade likadan tröja att dra på sig (William hade en fleecetröija med dragkedja och godkändes icke). Och han slutade inte heller gnälla innan moffa bytte till det. Tycker jag går och viker kläder mest hela min vakna tid.

Nåjaa, on to the breakfast nudå.. Breder rostabröd med smör, skinka och ost på, och skär i fyra delar så som min lilla besserwisser vill ha det. slår oss ner för att äta och förståss går det inte heller an för någon konstig principsak då han ju motförmodan kunde förlora maktkamppen om han åt så han sku orkka en stund.

- Får äran att slänga det perfekt tillredda rostabrödet i roskis istället. Lillasyster äter bara skinkan och osten, men givetvis ska hon ju ha lika för att vi ska kunna fortsätta dagen eller också den främsta förutsättningen för att hon ens ska gå med på att smaka gröten som är hennes huvudsakliga föda om morgonen något annat är det inte tal om.

- Hon har dessutom börjat utlösa brandalarmet under dygnets alla timmar då hon vill ha mjölk så man är tvungen att släppa det man håller på med genast. Väldigt effektivt tycker hon säkert. Låter ungefär "UUUuuuäääääh, Määäääääähh, bähäääähäääÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!" hela vägen från vardasrummet till köket, på högsta möjliga ljudnivå.

-Under tiden jag har kommit såhär långt i mitt inlägg har de redan grälat om samma leksak tre gånger och spridit ut ALLA plastpåsar på köksgolvet. Det är tillochmed lite positivt kan jag tycka, för de går snabbast att plocka upp, andra gånger har det varit ett 200 pack minigrippåsar eller lika många grillspett, ni vet sånadär i trä som är jävliga att få grepp om. Ja, nu kommer hon med bakskålar på huvudet också, fräscht..

50% av all lego befinner sig under soffan då William fick den briljanta idén att spilla lego i glipan mellan soffan och väggen igår.. "Duktigt bubben"....

Dethär med att kräva uppmärsamhet då vi har gäster är också en ny hit här i huset. I måndags då jag hade nackspärran from hell och fammo var här pratade vi väl för mycket sinsemellan då han tyckte att det var en bra idé att först frontalkrocka masseytraktorn i köksbordet så kaffet bara skvätte och sen frontalkrocka den i frysen så det blev lite fina bucklor..

Jodå.. He e rolit nästan jemt.. Fast jyst kom han med ett gollanskov i famnen och gjorde allt förlåtet, lillasyster hakade på också och vi såg på lite bilder som vi tagit under året. Nicely played kid, nicely played!

Igår for vi ut en stund ihopp om att lillasyster sko ta en längre lur om hon somnade i vagnen. Det gjorde hon inte.. men vi fick lite frisk luft i allafall..













Vi plockade lite kottar till ljusstaken jag hittade på Rusta i sverigen. Ni vet, en såndär låda i glas som man kan sätta kronljus på i hörnen. Ska visa sen.. 

Idag har vi inte så mycket extra planerat, men fullt ändå. Vi ska hänga upp tvätten som lämnade igår efter att jag och Vanessa varit och storhandalt, så otroligt energitömande det kan vara att storhandla numera alltså. Och sen då lillasyster förhoppningsvis sover snart ska vi hämta ner halloween pyntet från garagevinden jag och William. Sen ska vi pyntta lite, äta och bege oss mot Tärjär för att tända ljusen på gravarna. Vi ska leverera lite barnmat åt en mindre knodd som har mera nytta av den då Vanessa totalvägrar allt sånt sen vi började med vanlig mat.  Och kanske sticka oss in till min fammos ett varv. Då barnen sover ikväll ska jag göra en halloween-inspirerad chokladkaka som vi ska äta på lördagen så vi måste börja "måra åpåå". 

Har hört knapprande ljud från köket en stund nu redan, men bestämde mig för att för att med livet få dethär färdigt, och här är resultatet: 


Wow, 50% av golvet är ju fortfarande synligt.. vid närmare titt:


Så här vi ett st. nyöppnat granolamuslipaket i plastförvaringen.. 1..2..3..4..5.......10... Lord oh mighty give me strenght...Gotta go clean upp that shit and get my little monsters dressed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar