lördag 11 april 2015

Butterflys in my livingroom

Förra inlägget blev lite långt och flummigt, sori. Ska försöka uppdatera lite oftare så ser det bättre ut. Har nu senare också fått behov av att börja använda systemkameran mer. Den är nu nånstans utan batteri tippar jag, men ska ladda den så ska vi räpa til och fota lite här nån dag.  De flesta vardagspics kommer jag nog fortfarande att knäppa med iphonen men då man vill ta lite mer detaljerade bilder är det nog bättre att anstränga sig med den stora och klumppiga.

Hittade också denhär fjärilskudden vid Halpa-halli och tycker att den kompletterar vårinredningen hos oss jättebra. Precis det jag letat efter!

1vårvdr

Tog ibruk ett nytt doftljus från H&M home som heter Poet's garden rain och doftar ljuuuvligt! Det påminner om min mommo faktiskt. Det brukar dofta så i hennes badrum på vinden i hennes och moffas hus. Tänk att en doft kan återframkalla minnen så starkt.

Brickan är också från Halpa-halli, ljusstaken är från Ikea och blomkrukan har jag ingen aning om. Mattan plockade jag hem sist då vi var till Ikea och älskar den! fast den har fått sig en och annan spyfläck redan från första dagen. Sällan det nya hålls nytt särskillt länge i en småbarnsfamilj.=) Den burriga pläden fick jag till julklapp av min faster för nått år sedan från H&M home och den passar ju perfekt in nu. Färgen på väggarna börjar jag bli väldigt trött på och hoppas verkligen att vi får målat om i sommar. Det är nog det enda jag inte är så hundraprocenttigt nöjd med på huset. Det blir så otroligt mörkt. Men tur att det bara är färg och att man bara kan måla på utan vidare förbehandlingat (hoppas jag). Och det blir nog nån kalklitir-färg känner jag starkt. Det är bara det att färgen ska komma i hela hallen, vardagsrummet, upp vid trappan och hallen på vinden. Så det äro inget litet projekt. dessutom hade vi inga lister eller sånt då vi målade sist så det blir oändligt att tejpa. Men då det är klart kommer vi (eller framförallt jag, de andra har nog inte så stor skillnad tror jag) att trivas bättre än någonsin.

Gillar verkligen H&M home i inredningen förrästen. Det mesta är billigare än på andra ställen och man kan förnya mycket med några få saker och klicka hem allt i ett paket. Jag älskar verkligen doftljus och de flesta kostar ju runt 5€ men H&M har ofta rea på sånt.  En tulpanbukett nu bara hade kronat detta veckoslut men glömde köpa hem det igår. fast kudden gör det nästan okej ändå. =)

butterfly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar